۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۲۷
۲۰۰ واحد تولیدی استان سمنان افزایش ظرفیت خواهند داد
رئیس سازمان صمت استان سمنان:

۲۰۰ واحد تولیدی استان سمنان افزایش ظرفیت خواهند داد

سمنان- رئیس سازمان صمت استان سمنان از افزایش ظرفیت ۲۰۲ واحد تولیدی در استان طی سال جاری خبر داد و گفت: پیش بینی های لازم در این زمینه صورت گرفته است.

یادگار احمدی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، از برگزاری جلسات کارگروه تسهیل و رونق تولید استان به صورت مستمر خبر داد و ابراز کرد: مشکلات واحد های تولیدی در بخش های مختلف معدنی، صنعتی و ... در این نشست ها بررسی می شود.

وی با بیان اینکه چهل و هشتمین نشست کارگروه رونق تولید از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون امروز استانداری سمنان برگزار شد، افزود: تلاش شده قبل از این نشست ها، بازدید از واحد های صنعتی به خصوص واحد های مشکل دار، در دستور کار قرار گیرد.

رئیس سازمان صمت استان سمنان گفت: همانطور که در نشست رونق تولید امروز نیز مطرح شد، افزایش ظرفیت ۱۰۷ واحد صنعتی در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ رقم خورده که نشان از اهتمام مسئولان دستگاه های عضو ستاد رونق تولید است.

احمدی با بیان اینکه هماهنگی خوبی برای رفع مشکلات و موانع تولید در استان سمنان وجود دارد، بیان کرد: ۴۸ نشست کارگروه رونق تولید با موضوع بررسی مشکلات از جمله مسائل مالیاتی، نقدینگی، تامین سرمایه در گردش، افزایش ظرفیت تولیدی، نیروی کار متخصص و ... مورد بررسی قرار گرفته است.

وی از کمبود نیروی کار به عنوان یکی از مشکلات استان سمنان در بخش تولید یاد کرد و گفت: افزایش ظرفیت تولید در دستور کار قرار دارد در نتیجه با مشکل نیروی کار به مراتب بیشتر هم برخورد خواهیم کرد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت استان سمنان با بیان اینکه افزایش ظرفیت تولیدی برای ۲۰۲ واحد تولیدی استان در سال ۱۴۰۲ برنامه ریزی شده است، گفت: بیش از نیمی از این میزان در نیمسال نخست سال جاری محقق شد.

احمدی با بیان اینکه ۹۵ واحد دیگر هم تا پایان سال افزایش ظرفیت خواهند داد، افزود: یکی از برنامه های رشد تولید در بخش صنعت با در نظر گرفتن شاخص بهره وری و افزایش ظرفیت تولید واحدهای تولیدی کمتر از ۳۰ درصد است.

وی با بیان اینکه تلاش داریم تا این واحد ها دست کم به ظرفیت تولید تا ۷۰ درصد برسند، بیان داشت: اهتمام ویژه ای در این زمینه در استان وجود دارد.

کد خبر: ۲۵۰٬۰۴۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha