۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۵
ارائه ۱۹۷ میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در سال جاری
معاون وزیر کار خبر داد

ارائه ۱۹۷ میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در سال جاری

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از ارائه ۱۹۷ میلیون نفر ساعت آموزش‌های مهارتی در ۶ ماه نخست سال جاری به منظور تربیت و ارتقای مهارت‌های شغلی خبر داد.

به گزارش بازار، مهرداد عظیمی با اشاره به ۱۹۷.۱۰۴.۰۲۶ نفرساعت آموزش‌های مهارتی ارائه شده، بیان داشت: ۶۰ درصد از کل آموزش در بخش خصوصی (۱۰۴.۱۵۵.۰۳۳ نفر ساعت بخش خصوصی و ۱۳.۲۹۵.۷۴۴ در مراکز جوار و بین کارگاهی) ارائه شده است که نشان از توسعه آموزش‌ها در بخش خصوصی و چابک سازی دولت می‌باشد.

وی افزود: ۴۰ درصد از آموزش‌ها در بخش دولتی ارائه می‌شود که از این ۴۰ درصد، بخش اعظمی از آموزش‌ها در مشارکت با سایر ارگان‌ها و نهادها در قالب تفاهم‌نامه و قرارداد، جهت رفع نیاز به نیروی کار ماهر، انجام می‌پذیرد.

معاون وزیر کار، مراکز جوار و بین کارگاهی را مراکزی بهره‌ور و پیش رو در آموزش‌های مهارتی عنوان کرد که با بهره‌گیری از ظرفیت خط تولید، آموزش‌های منطبق با نیاز واقعی بازار کار و آمایش سرزمین؛ در راستای ارتقای بهره‌وری و پایداری شغلی آموزش‌های مهارتی را ارائه می‌دهند.

وی تصریح کرد: آموزش‌های تخصصی و منطبق با نیاز بازار کار برای ۶ماهه ابتدای سال ۱۴۰۲ به میزان ۱۳.۲۹۵.۷۴۴ نفرساعت در مراکز کارآموزی جوار کارگاهی و ۲۶۰.۰۱۴ نفرساعت در مراکز بین کارگاهی که توسط بنگاه‌های اقتصادی راه‌اندازی شده و مراکزی که تحت نظارت آموزش فنی و حرفه‌ای فعالیت دارند، صورت پذیرفته است که این میزان در مقایسه با دوره‌های قبل، بی‌نظیر می‌باشد.

عظیمی خاطرنشان ساخت: ۲۱۵ اتحادیه در سراسر کشور دارای مجوز مرکز جوار و بین کارگاهی سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای می‌باشد که ویژه شاغلین بنگاه‌های اقتصادی، به ارائه آموزش‌های مهارتی می‌پردازند.

وی در راستای پاسخگویی به نیاز به نیروی ماهر در کشور، اذعان داشت: عدم اجرای قانون الزام فراگیری آموزش‌های فنی و حرفه‌ای برای اشتغال به کار مصوب سال ۱۳۷۶ به منظور بهره‌گیری از سرمایه‌گذاری‌های انجام شده، ارتقای کیفی تولیدات و تنظیم مهارت‌های موجود، ارتقای آموزش کارگران ساده، ماهر، نیمه‌ماهر و... از چالش‌هایی است که با اجرای این قانون توسط کارفرمایان برطرف شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور خاطرنشان ساخت: کمتر از یک درصد بودجه آموزشی کشور به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای اختصاص دارد و این در حالی است که آموزش‌های مهارتی یکی از پر هزینه‌ترین نوع آموزش‌ها به دلیل نیاز به مواد مصرفی، تجهیزات آموزشی منطبق با نیاز بازار کار، فنّاوری روز بازار کار و عملی بودن آموزش‌ها به جای آموزش‌های تئوری است.

کد خبر: ۲۵۰٬۰۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha