۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۴
تولید فولاد آلیاژی با کیفیت نیازمند حرکت به سمت تحول دیجیتال
مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران عنوان کرد

تولید فولاد آلیاژی با کیفیت نیازمند حرکت به سمت تحول دیجیتال

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران گفت: برای تولید فولاد آلیاژی با کیفیت چاره‌ای جز تحول دیجیتال در صنایع (انقلاب صنعتی چهارم) نداریم.

به گزارش بازار، محمد کمال زاده در دهمین گردهمایی فولادی و آلیاژهای فولادی افزود: ایران با رتبه دهم، یک و نیم درصد از سهم تولید فولاد دنیا را برعهده دارد.

وی با بیان این که پیش بینی می‌شود تقاضای تولید فولاد در دنیا در سال آینده افزایش۳ درصدی داشته باشد گفت: صنعت فولاد با اختصاص ۳ و هشت دهم درصد از درآمد جهان به طور مستقیم و غیرمستقیم برای ۹۶ میلیون نفر اشتغال ایجاد کرده است.

کمال زاده افزود: ایران ۷۰ درصد از فولاد تولیدی خود را مصرف می‌کند که نشانگر توازن در تولید و مصرف است.

وی با بیان این که تولید و مصرف فولاد آلیاژی در هر کشور نسبت مستقیم با توسعه یافتگی آن کشور دارد گفت: امروز واردات فولاد آلیاژی کشور به صفر رسیده و توان تولید انواع رتبه‌های فولاد آلیاژی مورد نیاز خود را داریم.

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران افزود: آمار تولید فولاد آلیاژی با سرانه مصرف ۱۱ کیلوگرم به ازای هر نفر بیش از ۷۰ درصد فولاد آلیاژی معمولی و یک و هشتم دهم درصد فولاد آلیاژی ابزاری است.

وی گفت: پیش از این دانش تولید ۱۶۰ رتبه فولادی از آلمان خریداری شد، اما امروز چهارصد و هفتاد و هفتمین رتبه فولادی در شرکت فولاد آلیاژی ایران تولید شده است.

کمال زاده با بیان این که بازار داخلی فولاد آلیاژی محدود است افزود: ورود بی رویه به تولید فولاد آلیاژی برای فروش داخلی و صادرات دچار مشکل می‌شود.

وی گفت: مابه التفاوت قیمت فولاد آلیاژی ایران و اروپا ۸۰ تا ۱۰۰ دلار است و دلیل آن قوانینی است که هزینه‌های محدودیت انرژی، سربار و استهلاک بر شرکت‌های داخلی وارد می‌شود.

مدیرعامل فولاد آلیاژی ایران افزود: ضمن اینکه برنامه ریزی نکردن و تصمیم گیری‌های نادرست، حاشیه سود تولید و صادرات فولاد آلیاژی را تحت تاثیر قرار داده است.

کمال زاده گفت: امروز بخشنامه‌های پی درپی، عملا مانعی برای تولید فولاد در کشور شده است. برای تولید فولاد آلیاژی با کیفیت چاره‌ای جز انقلاب صنعتی چهارم نداریم.

کد خبر: ۲۴۹٬۹۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha