۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۵۸
صنعت نفت برای رفع مسائل خود سطح همکاری با دانشگاه‌ها را افزایش دهد
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران:

صنعت نفت برای رفع مسائل خود سطح همکاری با دانشگاه‌ها را افزایش دهد

محمدی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران گفت: دانشگاه می‌تواند در تحقیق و توسعه صنایع نفت و گاز ایفای نقش کند.

به گزارش بازار، جواد محمدی امروز (سه‌شنبه، ۲۵ مهرماه) در دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نو در مواد و انرژی با اشاره به اینکه ظرفیت‌های خوبی در کشور داریم، گفت: مهم‌ترین ظرفیت‌ در این زمینه منابع انسانی است که افتخارهای متعددی را برای کشور رقم زده است.

وی با بیان اینکه دانشگاه‌ها باید به سمت دانشگاه‌های نسل چهارم و پنجم بروند، گفت: دانشگاه‌ها باید ضمن حضور در حوزه‌های آموزش، پژوهش، فناوری، صنعت و چالش‌های محیط زیست، پاسخی درخور و کامل برای چالش‌ها داشته‌ باشند. ایران در حوزه نانوتکنولوژی در رتبه‌های برتر دنیا قرار دارد و این مهم توسط محققان دانشگاهی و پژوهشگاهی محقق شده است.

رئیس‌ دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران با بیان اینکه همکاری با صنعت باید از طرف دانشگاه آغاز شود، افزود: مسئولان دانشگاهی این همکاری را برقرار و دانشجویان و محققان دانشگاهی نیازهای صنعت را شناسایی کنند.

محمدی تصریح کرد: تفاهم‌نامه‌ها باید نقشه‌راه داشته باشند تا به قرارداد تبدیل شوند و دانشگاه‌ها، صنایع و بخش خصوصی و دولتی برای تحقق اهداف توسعه نظام با هم همکاری کنند.

وی با بیان اینکه دانشگاه می‌تواند در تحقیق و توسعه صنایع نفت و گاز ایفای نقش کند، افزود: صنعت نفت نیز برای رفع مسائل خود به دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌ها سفارش کار دهد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان تهران ادامه داد: صنایع باور دارند و می‌دانند که دانشگاه می‌تواند نقش تحقیق و توسعه (R&D) را در صنایع به‌خوبی ایفا کند.

محمدی گفت: در بحث اشتغال دانشجویان خروجی‌ دانشگاه آزاد در بخش خصوصی و دولتی جذب شده‌اند.

دومین کنفرانس ملی فناوری‌های نوین در مواد و انرژی باحضور هوشنگ فلاحتیان، معاون برنامه‌ریزی وزیر نفت و محمداسماعیل کفایتی، رئیس پارک فناوری و نوآوری در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی شرکت ملی نفت (باشگاه کوشک) برگزار شد.

کد خبر: ۲۴۹٬۹۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha