۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۲۰:۴۱
جنگ غزه چه تاثیری بر عرضه نفت جهان می‌گذارد؟

جنگ غزه چه تاثیری بر عرضه نفت جهان می‌گذارد؟

همزمان با ارزیابی پیامدهای حملات اسرائیل به نوار غزه، قیمت نفت کاهش یافت.

به گزارش بازار، قیمت نفت پس از یک موج کوتاه افزایش، در بحبوحه پیش بینی عواقب تجاوزات اسرائیل به نوار غزه و تلاش سرمایه گذاران برای اطلاع از اثرات تجاوز زمینی که رژیم اشغالگر قصد خود را برای انجام آن به نوار غزه اعلام کرد، کاهش یافت.

در حالی که سرمایه گذاران منتظر عواقب حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه بر سایر کشورهای منطقه و جهان بودند که ممکن است قیمت‌ها را افزایش دهد، قیمت نفت با کاهش نسبی موج افزایش در روز جمعه، کاهش یافت.

بهای معاملات آتی نفت برنت نیز با ۳۴ سنت یا ۰.۴ درصد کاهش به ۹۰.۵۵ دلار در هر بشکه و قیمت آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت با ۴۱ سنت یا ۰.۵ درصد کاهش به ۸۷.۲۸ دلار در هر بشکه در ساعت ۰۰:۴۸ GMT رسید.

قیمت دو نفت خام در روز جمعه حدود ۶ درصد افزایش یافت که بزرگترین افزایش روزانه از نظر درصدی از آوریل تاکنون بود، زیرا سرمایه گذاران دامنه درگیری در خاورمیانه را در نظر گرفتند.

در طول هفته، برنت به رشد بی سابقه‌ای دست یافت و ۷.۵ درصد افزایش یافت، در حالی که نفت خام وست تگزاس اینترمدیت ۵.۹ درصد افزایش یافت.

هیرویوکی کیکوکاوا، رئیس NS Trading، یکی از واحدهای نیسان سکیوریتیز، گفت: «سرمایه‌گذاران در تلاش هستند تا تأثیر «درگیری» را دریابند در حالی که حمله زمینی در مقیاس بزرگ آغاز نشده است.

وی افزود: تاثیری که ممکن است شامل کشورهای تولیدکننده نفت شود تا حدودی مورد توجه قرار گرفته است، اما اگر تهاجم واقعی زمینی رخ دهد و بر عرضه نفت تاثیر بگذارد، قیمت‌ها به راحتی از ۱۰۰ دلار در هر بشکه فراتر می‌رود.

فعالان بازار در حال ارزیابی این هستند که یک درگیری گسترده‌تر چه تاثیری بر عرضه کشورهای منطقه از جمله عربستان سعودی، ایران و امارات متحده عربی که بزرگترین تولیدکنندگان نفت جهان هستند، خواهد داشت.

کد خبر: ۲۴۹٬۹۰۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha