۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۱۴
بیش از ۴۸۸میلیارد ریال پروژه مخابراتی در شهرستان سنندج به بهره برداری رسید
مدیر مخابرات منطقه کردستان:

بیش از ۴۸۸میلیارد ریال پروژه مخابراتی در شهرستان سنندج به بهره برداری رسید

سنندج – حکمت، مدیر مخابرات منطقه کردستان از اجرا و بهره برداری بیش از ۴۸۸ میلیارد ریال پروژه در شهرستان سنندج در نیمه اول سال جاری خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بازار و به نقل از روابط عمومی مخابرات منطقه کردستان، آزاد حکمت گفت: در نیمه اول سال جاری ۲۸ پروژه مخابراتی با سرمایه گذاری ۴۸۸میلیارد و ۷۶۸ میلیون ریال با هدف توسعه و ارتقا زیرساخت ها و بهبود عملکرد سیستم های مخابراتی در شهرستان سنندج اجرا و به بهره برداری رسیده است.

وی با اشاره به اینکه این ۲۸پروژه در سه حوزه دیتا، شبکه ارتباطات سیار و تلفن ثابت عملیاتی شده است، افزود: هم اکنون شاهد ارتقا سطح کیفی و کمی خدمات و سرویس های مخابراتی و افزایش رضایتمندی مشتریان ساکن در نقاط شهری و روستایی شهرستان سنندج هستیم.

وی اظهار داشت: در بخش زیرساخت های انتقال، ۱۱پروژه با سرمایه گذاری۱۲میلیارد و۵۰۰ میلیون ریال در روستاهای هفت اصحاب، گول، زروان، شینه، لنج آباد، روستای لره دول و pc سنندج اجرا شده است.

مدیر مخابرات منطقه کردستان عنوان: در حوزه شبکه ارتباطات سیار، ۱۳پروژه در دو قالب توسعه و ارتقا عملیاتی شده است که شامل ایجاد نیوسایت تلفن همراه در روستای آساوله با سرمایه گذاری۶۵ میلیارد ریال و ارتقا تکنولوژی سایت های موجود به ۴G در روستاهای تیژتیژ، انگوران، زنوری آساوله، پارک شهرک سعدی، خانقاه، ۱۷ شهریور، شهرک بعثت، شهرک سپاه، کلانتری ۱۸، ویلاشهر و نایسر با اعتبار۴۰۵میلیارد ریال است.

حکمت با اشاره به نیاز روز افزون جامعه بخصوص دانشجویان، دانش آموزان و صاحبان کسب و کارهای دیتا بیس به اینترنت برای انجام امورات روزانه، یادآور شد: در راستای فراهم نمودن شرایط استفاده و بهره مندی بخش بیشتری از جامعه از اینترنت پرسرعت مخابرات، سه پروژه در روستاهای دگران، دوشان و مرکز ۳، با سرمایه گذاری۷۶۸ میلیون ریال در حوزه توسعه سرویس ADSL انجام شده است.

وی اضافه کرد: از آنجایی که منطقه کردستان در اجرای پروژه های فیبرنوری و سرویس FTTH در سطح کشور به عنوان استان پیشرو و پیشتاز عملکرد مطلوبی داشته است در تحقق این مهم در نقاط شهری بخصوص در مجتمع های تازه احداث تمام توان خود را بکار گرفته است.

وی اعلام کرد: در نیمه اول سال جاری ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال برای اجرای تکنولوژی FTTH در شهر سنندج سرمایه گذاری شده است.

کد خبر: ۲۴۹٬۸۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha