۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۰
افزایش ٢٣ درصدی تولید خودرو در نیمه نخست امسال با عبور از ۶۴۲ هزار دستگاه

افزایش ٢٣ درصدی تولید خودرو در نیمه نخست امسال با عبور از ۶۴۲ هزار دستگاه

بر اساس گزارش وزارت صنعت، معدن و تجارت، تولید انواع خودرو در ۶ ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ٢٣ درصد افزایش یافته؛ به طوری که ۶۴۲ هزار و ۹۳۰ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شده است.

به گزارش بازار، طبق گزارش منتشر شده از سوی وزارت صمت، در ۶ماهه نخست سال گذشته ۵۲۴ هزار و ۲۵۶ دستگاه انواع خودرو در کشور تولید شد که این آمار در ۶ ماه امسال به ۶۴۲ هزار و ۹۳۰ دستگاه انواع خودرو رسیده است.

طبق این گزارش، در شهریور ماه امسال ۸۹ هزار و ۵۴ دستگاه خودروی سواری توسط بخش دولتی و خصوصی در کشور تولید شده که این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که تولید ۸۶ هزار و ۴۵۱ دستگاه خودروی سواری بوده است که رشد ۳ درصدی تولید خودرو در این ماه را نشان می‌دهد.

بنا بر این گزارش، در ۶ماهه نخست امسال ۵۴۵ هزار و ۱۸۰ دستگاه خودروی سواری توسط بخش خصوصی و دولتی تولید شده است که این رقم در ۶ماهه نخست سال گذشته ۴۵۶ هزار و ۶۱۷ دستگاه خودرو بود و مقایسه این آمار نشان می‌دهد که تولید خودروی سواری ۱۹ درصد رشد داشته است.

همچنین در نیمه اول سال ۱۴۰۱ به تعداد ۱۰۵ هزار و ۷۲۲ دستگاه خودروی ناقص نیز تکمیل شده بود که به لحاظ خودروهای تکمیل شده نیمه اول سال ۱۴۰۱ میزان رشد تولید نیمه اول سال جاری نسبت به تولید و تکمیل نیمه اول سال ۱۴۰۱ حدود ۲.۱ درصد خواهد بود.

بخش دیگر این گزارش به تولید کامیونت، کامیون و کشنده اختصاص دارد که این خودروها در ۶ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۴ درصد رشد تولید داشته است.

تولید وانت نیز در نیم سال نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۶ درصد افزایش داشت؛ به طوری که در ۶ ماهه امسال تولید وانت به ۷۶ هزار و ۳۲ دستگاه رسیده است، در حالی که این آمار در همین مدت در سال گذشته ۵۲ هزار و ۸۲ دستگاه وانت بود.

در شهریور ماه سال گذشته ۱۱ هزار و ۴۲۴ دستگاه وانت و در شهریور ماه امسال ۱۴ هزار و ۱۵ دستگاه وانت تولید شد که این آمار رشد ۲۳ درصد تولید وانت در شهریور امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته نشان می‌دهد.

تولید مینی‌بوس و میدل باس هم در ۶ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳ درصد رشد داشته است؛ در مقابل تولید اتوبوس در شهریور امسال نسبت به شهریور سال گذشته ۳۵ درصد و در ۶ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۵ درصد کاهش یافته است.

۴۲۰ دستگاه اتوبوس در نیمه امسال تولید شده بود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته که ۵۶۰ دستگاه اتوبوس بود.

بر اساس گزارش‌های وزارت صمت، در نیمه نخست سال ۱۳۹۸ در مجموع ۳۷۹ هزار و ۷۹۶ دستگاه انواع خودرو تولید شده بود که در ۶ماهه نخست سال ۱۳۹۹ به ۴۶۸ هزار و ۹۵۳ دستگاه رسید. انواع خودرو تولید نیم سال نخست سال ۱۴۰۰ نیز ۴۸۶ هزار و ۴۴۴ دستگاه بود.

کد خبر: ۲۴۹٬۷۸۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha