۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۰
بانک مرکزی اندونزی برای سومین بار در سال ۲۰۲۰ نرخ بهره را کاهش داد
با هدف اجتناب از رکود اقتصادی؛

بانک مرکزی اندونزی برای سومین بار در سال ۲۰۲۰ نرخ بهره را کاهش داد

بانک مرکزی اندونزی برای سومین بار در سال جاری نرخ بهره را کاهش داد و در بحبوحه تقلای بزرگ ترین اقتصاد منطقه جنوب شرق آسیا برای اجتناب از رکود، از احتمال کاهش بیشتر نرخ بهره خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از پژوهشکده پولی و بانکی، بانک مرکزی اندونزی نرخ بهره هفت روزه عملیات رپو خود را با کاهش ۲۵ نقظه پایه ای به ۴.۲۵ درصد رساند؛ رقمی که از سال ۲۰۱۸ تاکنون پایین‌ترین محسوب شده و «پری وارجیو» رییس این نهاد گفت مادامی که روپیه ثبات خود را حفظ کند، فضا برای کاهش بیشتر نرخ بهره وجود دارد.

این اقدام چند روز پس از آن رخ داده است که وزیر دارایی اندونزی نسبت به خطرات رکود هشدار داد؛ هشداری که بر پایه پیش بینی ها از کاهش ۳.۱درصدی تولید ناخالص داخلی در سه ماهه دوم سال و همچنین تداوم افت رشد اقتصادی این کشور در سه ماهه سوم داده شده است.

بانک مرکزی اندونزی با اصلاح دورنمای تولید ناخالص داخلی، آن را از ۲.۳درصد به رقمی مابین ۰.۹ تا ۱.۹ درصد کاهش داد و علاوه بر این، متعهد شد تا تمامی ابزارهای در اختیار این نهاد را با اوضاع تطبیق دهد.

روپیه پس از اطلاعیه کاهش نرخ بهره برابر همتای آمریکایی خود تقویت شد و هر دلار با ۱۴۰۱۰ روپیه معاوضه شد.

بانک مرکزی اندونزی در سال جاری با هدف تحریک فعالیت اقتصادی نرخ بهره را در مجموع ۷۵نقطه پایه کاهش داده است و این جدای از کاهش ۱۰۰ نقطه پایه ای نرخ بهره در سال ۲۰۱۹ محسوب می‌شود.

دولت اندونزی در راستای حمایت از اقتصاد کرونا زده این کشور، حدود ۵۰ میلیارد دلار بودجه صرف کرده اما از این رقم، مبلغ ناچیزی را به طور مستقیم به مردم تخصیص داده است.

این کشور تاکنون ۴۲ هزار و ۷۶۲ مورد ابتلا به کرونا و ۲ هزار و ۳۳۹ تلفات مرتبط با این ویروس را گزارش کرده است.

کد خبر: ۲۴٬۹۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha