۲۵ مهر ۱۴۰۲ - ۰۸:۵۶
چهارشنبه قیمت روغن موتور مشخص می شود؟ | افزایش ۲۳ درصدی نرخ روانسازها در بازار با تعلل دولت
بازار گزارش می دهد؛

چهارشنبه قیمت روغن موتور مشخص می شود؟ | افزایش ۲۳ درصدی نرخ روانسازها در بازار با تعلل دولت

یک منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود به بازار گفت: چهارشنبه هفته جاری طی جلسه ای در وزارت نفت احتمالا قیمت روغن موتور تعیین تکلیف می شود.

بازار؛ گروه خودرو: قیمت روغن موتور طی یکماه گذشته به دلیل فقدان سیاستگزاری مناسب توسط دولت در برزخ قرار گرفته است. قیمت روغن موتور اگر طی هفته جاری تعیین تکلیف نشود، آلودگی هوا در شش ماهه دوم سال جاری نسبت به سال های گذشته بیشتر خواهد شد. این مساله می تواند علاوه بر ایجاد بحران ملی، میزان خرابی خودروها و افزایش مصرف سوخت را نیز به دنبال داشته باشد. شاید بهتر باشد دولت بیشتر از گذشته نسبت به قیمت روغن موتور انعطاف داشته باشد.

ادیب زاده: وضعیت فعلی قیمت گذاری سبب افزایش ۲۳ درصدی نرخ روانسازها در بازار آزاد شده است، برندهای ایرانول و سپاهان بیشتر از گذشته دچار کمبود در بازار هستند

افزایش ۲۳ درصدی قیمت روغن موتور در بازار

علی ادیب زاده فعال بازار روغن موتور در خصوص افزایش نرخ روانسازها در بازار آزاد به خبرنگار «بازار» گفت: قیمت انواع روغن موتور طی یکماه گذشته در بازار روند صعودی داشته است، به عنوان یک روغن موتور با مشخصات ۲۰W۵۰ تولید یک سازنده بزرگ داخلی، ماه گذشته ۷۳۰ هزار تومان قیمت داشت، اما امروز به نرخ ۹۰۰ هزار تومان مشروط بر یافتن رسیده است. این وضع نشان از افزایش ۲۳ درصدی نرخ روانسازها در بازار آزاد دارد.

این فعال بازار روغن موتور در پاسخ به سوال این «رسانه» مبنی براینکه افزایش قیمت سبب کاهش فروش شده است، بیان کرد: کمبود روغن موتور در بازار به دلیل دپو در شبکه توزیع سبب چالش برای مشتریان شده است. دسترسی مالکان خودروها به روانسازها به دلیل عدم توزیع روغن موتور علیرغم تولید و عرضه توسط تولیدکنندگان روغن موتور سخت تر از گذشته شده است.

وی افزود: شاید نیاز باشد که تولیدکنندگان روانسازها نسبت به شبکه توزیع خود بازنگری داشته باشند، چرا که روغن موتور از شبکه توزیع به صورت قطره چکانه عرضه می شود. در این میان برندهای ایرانول و سپاهان بیشتر از گذشته دچار کمبود در بازار شدند.

چهارشنبه قیمت روغن موتور مشخص می شود؟ | افزایش ۲۳ درصدی نرخ روانسازها در بازار با تعلل دولت

یک تولیدکننده روغن موتور: بررسی ها نشان می دهد که در صورت تغییر قیمت روغن موتور، هزینه ها در حمل و نقل ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت

تاثیر ۱۰ درصدی قیمت روغن موتور در حمل و نقل

یک تولیدکننده روغن موتور که نخواست نامش فاش به خبرنگار «بازار» در خصوص وضعیت فعلی قیمت روغن موتور گفت: قیمت گذاری روانسازها نباید دستوری باشد، متاسفانه دولت در زنجیره تولید قیمت خوراک را شناور در نظر می گیرد، اما قیمت روغن موتور که متاثر از نهاده های تولید، نوسان نرخ ارز و تورم است را دستوری تعیین می کند.

این فعال صنعت روغن موتور در خصوص گرانی روغن موتور و تبعات آن در حمل و نقل به «بازار» توضیح داد: شاهد رشد جهانی قیمت نفت هستیم، این مورد منجربه در حاشیه رفتن سود تولیدکنندگان شده است. بررسی ها نشان می دهد که در صورت تغییر قیمت روغن موتور، هزینه ها در حمل و نقل ۱۰ درصد افزایش خواهد یافت. دولت حاضر به افزایش هزینه در حمل و نقل نبوده و تولیدکنندگان را زیر ضرب فشار قیمت گذاری دستوری قرار داده است.

یک منبع آگاه: براساس شنیده ها ممکن است دولت نرخ لوبکات برای تولیدکنندگان روانسازها را ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر بگیرد

چهارشنبه قیمت ها مشخص می شود

یک منبع آگاه در خصوص قیمت روغن موتور به خبرنگار «بازار» گفت: چهارشنبه هفته جاری طی جلسه ای در وزارت نفت احتمالا قیمت روغن موتور تعیین تکلیف می شود. براساس شنیده ها ممکن است دولت نرخ لوبکات برای تولیدکنندگان روانسازها را ۲۸ هزار و ۵۰۰ تومان در نظر بگیرد. از سوی برخی نیز معتقد هستند که دولت و ستاد تنظیم بازار احتمالا قیمت های مصوب روغن موتور را تغییر دهند. در حال حاضر نرخ لوبکات برای تولیدکنندگان ۳۷ هزار و ۵۰۰ تومان است.

این منبع آگاه که نخواست نامش فاش شود، در خصوص احتمال زیان تولیدکنندگان روغن موتور به خبرنگار «بازار» توضیح داد: در صورتی که دولت و ستاد تنظیم بازار توام با افزایش نرخ لوبکات قیمت های مصوب روانسازها را تغییر ندهند، احتمالا به سراغ پرداخت مابه التفاوت قیمت ها به تولیدکنندگان خواهند رفت. بنابراین دولت در میان افزایش نرخ روغن موتور یا پرداخت یارانه باید یک سیاست را اتخاذ کند.

این مقام آگاه در پاسخ به سوال خبرنگار این رسانه مبنی براینکه قیمت روغن موتور در بازار روند صعودی دارد، بیان کرد: بازار با سیگنال های دریافتی از سیاست های دولت و احتمال افزایش قیمت دو سیاست کمبود و دپو محصولات را در پیش گرفتند.

وی افزود: تولیدکنندگان روغن موتور نمی توانند یک ریال گران تر از نرخ های مصوب محصولات خود را راهی بازار کنند، اما بازار آزاد تابع قیمت گذاری دستوری نیست.

کد خبر: ۲۴۹٬۷۴۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ف ح IR ۲۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
      1 0
      روغن موتو در بازار فراوان و مشتری کم شده ، چرا که به دلیل پایین آمدن قدرت خرید مردم تحرک آنها با ماشین در سطح شهر ها کم شده و مصرف کاهش پیدا کرده هر جا یی مروی روغن موتور فراوان است