۳۱ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۵۰
زمین‌های شهرک‌های صنعتی خوزستان در حال تکمیل شدن است
مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان مطرح کرد:

زمین‌های شهرک‌های صنعتی خوزستان در حال تکمیل شدن است

اهواز- محمدیان، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان گفت: با توجه به پراکندگی جمعیت در استان و همچنین تمایل بیشتر سرمایه‌گذاری در مناطق برخوردار در برخی از شهرها با افزایش مراجعان و عدم امکان واگذاری زمین به دلایل تکمیل شدن شهرک مواجه هستیم.

اخلاق محمدیان در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: با توجه به پراکندگی جمعیت در خوزستان و همچنین تمایل بیشتر سرمایه‌گذاری در مناطق برخوردار در برخی از شهرها با افزایش مراجعان و عدم امکان واگذاری زمین به دلایل تکمیل شدن شهرک مواجه هستیم.

وی ادامه داد: طبق قانون روند احداث شهرک صنعتی جدید، نیازمند اخذ مصوبه هیئت وزیران و اخذ ردیف اعتباری دولت برای احداث است و به سادگی امکان پذیر نیست.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خوزستان یادآور شد: با توجه به همکاری تنگاتنگ شرکت شهرک‌ها با سازمان محیط زیست به منظور کنترل آلایندگی‌ها و سلامت ساکنان اطراف شهرک‌های صنعتی، کسب مجوزهای لازم به منظور واگذاری زمین به متقاضیان با سختگیری بالایی در حال انجام است که باعث شده تا برخی از شهرک‌ها نیز با وجود فقدان زمین برای واگذاری به سرمایه‌گذاران، معطل کسب مجوز باقی بمانند.

محمدیان افزود: تحریم‌ها عمدتاً در سه حالت بر عملکرد شهرک‌های صنعتی اثر داشته‌اند که میزان اثرگذاری در برخی حالت‌ها بیشتر و در برخی کمتر است.

وی تحریم دولت‌ها برای کاهش توان مالی و ایجاد خلل در مناسبات اقتصادی را منجر به کاهش درآمد دولت‌ها عنوان کرد و گفت: بنابراین لزوم اولویت بندی سرمایه‌گذاری دولتی و اعطای اعتبارات و تسهیلات را با مشکل مواجه می‌کند که از جمله آن می‌توان به کاهش تخصیص بودجه در دولت‌ها برای شهرک‌سازی‌ها اشاره کرد که خوشبخانه با مدیریت انجام شده توسط دولت‌ها اثر تحریم در این مرحله به حداقل‌ها نزدیک شده است.

کد خبر: ۲۴٬۹۷۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha