۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۴۹
عمق بخشی به فعالیت های بنیاد برکت با حمایت از زنجیره های اقتصادی
مدیرعامل بنیاد برکت مطرح کرد

عمق بخشی به فعالیت های بنیاد برکت با حمایت از زنجیره های اقتصادی

ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت به بازار گفت: بنیاد برکت ستاد اجرایی فرمان حضرت امام با ایجاد زنجیره های اقتصادی به دنبال عمق بخشی به کسب و کارهایی است که ایجاد کرده است.

بازار؛ گروه ایران: بنیاد برکت به عنوان بازوی اقتصادی ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) در مناطق کم برخوردار و کم تر توسعه یافته نسبت به حمایت از کسب و کارهای خرد اقدام می کند. حمایتی که این روزها حتی به فعالیت ها و مشاغل فرهنگی نیز کشیده شده است.

در این رابطه محمد ترکمانه مدیرعامل بنیاد برکت در خصوص تفاهم نامه ای که چندی پیش توسط این بنیاد با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به امضا رسید به بازار گفت: تفاهم نامه مذکور در خصوص کسب و کارهای حوزه فرهنگ و هنر است.

وی با اشاره به اینکه می توان از ظرفیت دستگاه ها، مجموعه ها، وزارت خانه و سایر مراکز در راستای اشتغال زایی و توسعه مناطق کم برخوردار بهره برد افزود: با همراه شدن نهادها با بنیاد برکت می توان کار بسیار بزرگی در حوزه توانمندسازی مناطق کمتر توسعه یافته انجام داد.

ترکمانه با اشاره به اینکه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بستر مناسبی برای آموزش متقاضیان در حوزه های هنری و فرهنگی آماده کرده ادامه داد: قدم بعدی این است که بتوانیم فردی که آموزش دیده را در محیطی مشغول به کار کنیم. این امکان نیز از طریق بنیاد برکت فراهم شده است.

پایدار شدن فعالیت های اجتماعی و فرهنگی با رویکرد اقتصادی

مدیرعامل بنیاد برکت با اشاره به اینکه سیاست فعالیت های بنیاد این است که علاوه بر فعالیت های محوری خود بتواند از ظرفیت های مجموعه ها و سازمان ها نیز اهرم بسازد بیان داشت: اگر بتوانیم سازمان ها را کنار هم قرار دهیم و توان آن ها را اهرم کنیم تا خدمت بهتری به مردم ارائه دهیم، این اقدام می تواند یک هم افزایی خوبی ایجاد کند.

به صورت خاص هم افزایی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اقتصاد فرهنگ کمک می کند

وی با اشاره به اینکه هم افزایی با وزارت خانه های جهاد کشاورزی، صنعت، فرهنگ و ارشاد و غیره ایجاد شده افزود: به صورت خاص هم افزایی با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به اقتصاد فرهنگ و هنر کمک می کند. موضوعی که در دنیا و نظام حکمرانی مورد توجه است و می تواند به پایدار شدن فعالیت هایی که رویکرد اقتصادی دارند کمک کند.

ترکمانه ادامه داد: بر این اساس ذیل اقتصاد فرهنگ یک کار اقتصادی آغاز شده که کمک می کند فعالیت های فرهنگی و اقتصادی پایدار تر شود و مسیر رشد و توسعه را در پیش بگیرد. بر این اساس تفاهم نامه ای با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای حمایت از ۳ هزار طرح اقتصادی خرد و کوچک به امضا رسانده ایم.

وی تاکید کرد: بر اساس تفاهم نامه مذکور حدود ۱۰ هزار ظرفیت شغلی ایجاد خواهد شد که اگر موفق آمیز باشد می توان منابع بیشتری را برای توسعه آن در نظر گرفت.

حمایت بنیاد برکت از زنجیره های اشتغال محور خصوصی

ترکمانه با اشاره به سایر برنامه های توانمندسازی بنیاد برکت بیان داشت: امسال بر روی عمق بخشی به فعالیت های مرتبط با توسعه کسب و کارها از سوی بنیاد برکت تمرکز کرده ایم؛ همچنین موضوع توسعه زنجیره ها، حمایت از زنجیره های سبز و آبی را مورد توجه قرار داده ایم.

ماموریت ویژه بنیاد برکت جریان ساز بودن و تولید موفق و اشاعه آن توسط بخش خصوصی است

وی با اشاره به اینکه بنیاد برکت توسعه زنجیره ها را در راستای اثربخشی بهتر دنبال می کند افزود: اگر بخواهیم ماموریت ویژه بنیاد برکت را تعریف کنیم موضوع جریان ساز بودن و تولید موفق و اشاعه آن توسط بخش خصوصی است. بنابراین هیچ وقت نمی گوییم متولی اشتغال کشور، یا متولی تولید در بخشی از کشور هستیم اما می رویم نمونه های موفق را ایجاد می کنیم و آن ها را توسعه می دهیم.

مدیرعامل بنیاد برکت ادامه داد: اکنون در حوزه زنجیره آبزی پروری ورود کرده ایم و در حال توسعه کسب و کارهایی موفق هستیم. بنابراین عجیب نیست که همواره از بنیاد برکت می شنوید که کار تازه ای را آغاز کرده؛ چرا که سعی داریم فعالیت های جدیدی را شروع و آن را اشاعه دهیم.

گفتنی است بنیاد برکت از ابتدای سال ۱۴۰۲ موضوع حمایت از زنجیره های فعال در حوزه امنیت غذایی را که در دو بخش آبی و سبز هستند را به عنوان ماموریت ویژه خود قرار داده است.

کد خبر: ۲۴۹٬۷۲۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha