۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۳۸
تسهیل روادید منجر به توسعه گردشگری ایران و بلاروس می‌شود
وزیر میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی:

تسهیل روادید منجر به توسعه گردشگری ایران و بلاروس می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تاکید کرد: ایجاد پروازهای مستقیم و تسهیل اعطای روادید دو اقدام مهم برای تحرک بخشی به همکاری های دو کشور در زمینه توسعه گردشگری است.

به گزارش بازار، سیدعزت‌الله ضرغامی سفر معاون اول رئیس جمهوری و هیات همراه را برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی بسیار با اهمیت برشمرد و گفت: هر گونه کاهش موانع و شروط برای مسافران به توسعه گردشگری میان ایران و بلاروس کمک می‌کند، اعطای روادید گروهی به تورهای مسافرتی -مشابه اقدام روسیه- یک گام مناسب برای تسهیل سفر و گردشگری میان ایران و بلاروس است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تصریح کرد: ما برای پذیرایی از گردشگران بلاروسی و همچنین برگزاری تورهای آشناسازی تخصصی برای موسسات مرتبط گردشگری و بخش خصوصی بلاروس به منظور معرفی ظرفیت‌های گردشگری ایران استقبال می‌کنیم.

وی افزود: ایجاد زمینه های لازم برای گردشگری دو کشور ایجاب می کند که بخش دولتی و خصوصی بلاروس برای حضور در نمایشگاه های بین المللی گردشگری در ایران با جدیت بیشتری مشارکت کنند.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و تصریح کرد: همکاری در زمینه تبادلات بین موزه‌ای، تبادل تجربیات در راستای مدیریت، حفاظت، مرمت و احیای بناها، بافت‌ها و محوطه‌های تاریخی و امور دیگری مثل دیجیتالی‌سازی میراث فرهنگی و اشیای تاریخی دو کشور به منظور ترویج و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک، همکاری و مشارکت در برگزاری نمایشگاه‌های صنایع‌دستی و هنرهای سنتی و بزرگداشت‌های فرهنگی مشترک از جمله موارد دیگری است که می تواند به توسعه گردشگری بین دو کشور منجر شود.

کد خبر: ۲۴۹٬۷۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha