۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۵
افق همکاری ۵ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی با ساتبا
با امضاء تفاهمنامه‌ای در دستور کار قرار گرفت؛

افق همکاری ۵ میلیارد دلاری صندوق توسعه ملی با ساتبا

با امضاء تفاهمنامه‌ای توسعه ۴ هزار و ۵۰۰ مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر به ارزش ۲ میلیارد دلار در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش بازار، در نشست صندوق توسعه ملی که امروز (۲۴ مهر) برگزار شد، در راستای توسعه ظرفیت برق تجدید پذیر برای پاسخ‌گویی به نیازهای تراز برق کشور و توسعه پایدار، صندوق توسعه ملی و ساتبا از سوی وزارت نیرو تفاهم نامه‌ای به ارزش ۲ میلیارد دلار امضا کردند.

مهدی غضنفری، ریاست هیات عامل صندوق توسعه ملی در این نشست بیان کرد: با اینکه در برخی موارد معوقات مالی در نیروگاه‌های فسیلی به صندوق توسعه ملی وجود دارد اما سوابق همکاری موفق صندوق توسعه ملی با وزارت نیرو در طرح‌های احداث نیروگاه‌های تجدید پذیر، می‌تواند ظرفیت‌های تفاهمات توسعه آتی را حتی بیش از مبالغ ۵ میلیارد دلار رقم بزند.

محمود کمالی، معاون وزیر نیرو و رئیس ساتبا با اشاره به دغدغه‌هایی در خصوص تامین کسری تراز آتی برق و موثر بودن طرح‌های این چنینی عنوان کرد: ظرفیت‌های شبکه، تولید برق و سوخت خوراک تولیدات نیروگاهی محدود است. بدین ترتیب توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر علاوه بر مزیت توسعه پایدار شبکه، می‌تواند چالش‌های تامین خوراک و تولیدات سوخت فسیلی را برطرف نماید.

وی گفت: موضوع اصلی شبکه برق، تامین مالی است و با همکاری صندوق توسعه ملی و تسهیلات ارزی و ریالی صندوق، این معضل قابل حل و فصل خواهد بود.

کد خبر: ۲۴۹٬۶۸۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha