۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۱۰
بررسی آخرین وضعیت همکاری‌های زیرساختی و حمل و نقلی ایران و روسیه

بررسی آخرین وضعیت همکاری‌های زیرساختی و حمل و نقلی ایران و روسیه

آخرین وضعیت همکاری‌های زیرساختی و حمل و نقلی ایران و روسیه در جلسه ویدئو کنفرانسی میان معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

به گزارش بازار، آخرین وضعیت همکاری‌های زیرساختی و حمل و نقلی جمهوری اسلامی ایران و فدراسیون روسیه در جلسه ویدئو کنفرانسی سه ساعته که به حضور معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی و معاون وزیر حمل و نقل فدراسیون روسیه و مشارکت نمایندگان کشورمان از وزارت اقتصاد، شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقلی کشور و شرکت راه‌آهن برگزار شد، مورد بررسی قرار گرفت.

در این جلسه، دو طرف به ارزیابی وضعیت همکاری‌های حمل و نقلی و زیر ساختی میان ایران و روسیه پرداختند و راه‌های عبور از موانع و افزایش سطح همکاری‌ها را مورد بررسی قرار دادند.

بحث و بررسی در مورد وضعیت تملک اراضی و روند پیشرفت پروژه ریلی رشت-آستارا، بررسی وضعیت جریان بار ریلی و بررسی مسائل حمل و نقل جاده‌ای از اهم موضوعاتی بود که طرفها در مورد آن به گفتگو پرداختند.

در این نشست، شهریار افندی‌زاده معاون حمل و نقل با تاکید بر اهمیت پروژه ریلی رشت آستارا برای توسعه ترانزیت در کریدور شمال جنوب، خواستار اهتمام جدی طرف روس برای نهایی سازی فاز طراحی و انعقاد قرارداد تجاری تا پیش از پایان سال جاری میلادی شد.

وی همچنین با اشاره به توانمندی ترانزیت ریلی کشور خصوصا در مسیر شرق خزر، بر ضرورت استمرار و افزایش حجم بارهای ترانزیتی روسی در این مسیر برای انتقال به بندرعباس تاکید کرد.

بررسی مسائل و مشکلات رانندگان کامیون در تردد به روسیه از قبیل لزوم ارائه تسهیلات برای دریافت ویزای فوری رانندگان، لزوم افزایش سقف پوشش تعهدات کارنه تیر در روسیه، لزوم رفع محدودیت وزن کامیون از دیگر موضوعاتی بود که افندی‌زاده پیرامون آن با همتای روس خود به تبادل نظر پرداخت.

در پایان دو طرف برای برگزاری چهاردهمین اجلاس همکاری‌های جامع حمل و نقلی ایران و روسیه ظرف دو ماه آینده، تفاهم کردند.

کد خبر: ۲۴۹٬۶۸۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha