۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۱۵
برنامه ریزی برای تولید دارو با مشارکت بلاروس
وزیر بهداشت اعلام کرد

برنامه ریزی برای تولید دارو با مشارکت بلاروس

عین اللهی، وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به سفر معاون اول رییس جمهور به بلاروس، از برنامه ریزی برای صادرات متقابل و تولید مشترک دارو با بلاروس خبر داد.

به گزارش بازار، بهرام عین‌اللهی، با اشاره به سفر معاون اول رییس جمهور و هیأت همراه به بلاروس تاکید کرد: توافقات خوبی در بخش‌های دولتی و خصوصی دو کشور در حوزه دارو و تجهیزات پزشکی و همچنین صادرات متقابل و تولید مشترک دارو انجام گرفته و آمادگی برای افزایش همکاری‌ها در این زمینه و رفع موانع وجود دارد.

وی، یکی از موانع موجود را زمانبر بودن و هزینه نسبتاً بالای ثبت دارو و تجهیزات پزشکی در بلاروس دانست و افزود: در جمهوری بلاروس، ثبت دارو، تجهیزات پزشکی و ایجاد فرایندهای تولید مشترک، هم زمانبر است و هم هزینه‌های زیادی را برای طرف ایرانی ایجاد می‌کند.

وزیر بهداشت با توجه به گشایش سیاسی در روابط دو طرف و سفر پیش روی معاون اول رییس جمهور به این کشور اظهار امیدواری کرد این فضای ارتباطی جدید بتواند در راستای غلبه بر تحریم‌های ظالمانه غربی علیه ایران و بلاروس، فرایندهای اداری در بلاروس را برای ثبت دارو و تجهیزات پزشکی تولیدی ایران تسهیل کند.

وی افزود: بلاروس درخواست واردات برخی از محصولات دارویی ایران را دارد که حداکثر همکاری در این زمینه صورت می‌گیرد. با این حال میزان تولید داروهای خاص در ایران ممکن است زمینه لازم برای صادرات آن به سایر کشورها را فراهم نکند.

وزیر بهداشت، توافق درباره همکاری تولید محصولات دارویی و تجهیزات پزشکی توسط طرف ذیربط بلاروسی با شرکت‌های ایرانی و همچنین توافق درباره تولید مشترک داروهای بلاروسی در ایران توسط شرکت‌های دو طرف را در دسترس خواند و اظهار امیدواری کرد با توجه به مذاکرات هیأت‌های عالی دو کشور در سفر پیش رو بتوان به به نقطه اجرایی و عملیاتی رسید.

معاون اول رییس جمهور و هیأت همراه سه شنبه ۲۵ مهرماه به بلاروس سفر می‌کنند.

کد خبر: ۲۴۹٬۶۷۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha