۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۵۱
سازوکار افزایش صید محصولات شیلاتی و ارتقای جایگاه پروتئین دریایی در سبد غذایی مشخص شد
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور؛

سازوکار افزایش صید محصولات شیلاتی و ارتقای جایگاه پروتئین دریایی در سبد غذایی مشخص شد

نمایندگان مردم سازوکار صید محصولات شیلات و ارتقای جایگاه پروتئین دریایی در سبد غذایی خانوار را مشخص کردند.

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۲۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (ب) ماده ۶۲ این لایحه با ۱۸۲ رأی موافق، ۸ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۸ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند (ب) ماده ۶۳ لایحه مذکور؛ به منظور افزایش صید محصولات شیلاتی کشور و ارتقای نقش و جایگاه پروتئین دریایی در سبد غذایی خانوارها اقدامات زیر انجام می گردد:

ب- وزارتخانه های نیرو و نفت موظفند آب، برق و گاز مجتمع های شیلاتی و سوخت مورد نیاز برای توسعه ناوگان صید فراساحلی را فراهم کنند.

در ادامه نمایندگان با بند (پ) ماده ۶۳ لایحه مذکور نیز با ۱۷۱ رأی موافق، ۵ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۵ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

در بند (پ) ماده ۶۳ نیز آمده است؛ وزارت جهاد کشاورزی موظف است با همکاری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری نسبت به بومی سازی تجهیزات مورد نیاز پرورش ماهی در قفس و تسهیل شرایط لازم برای ایجاد مراکز خوراک ماهی و میگو و تکثیر ماهیان اقدام کند.

همچنین در ادامه نمایندگان بند (الف) این ماده را جهت بررسی بیشتر و تجمیع در سرفصل مربوط به محیط زیست به کمیسیون تلفیق ارجاع دادند.

براساس بند (الف) ارجاعی ماده ۶۳ لایحه برنامه هفتم توسعه؛ سازمان حفاظت محیط زیست کشور مکلف است با همکاری وزارتخانه های نفت، کشور و صنعت، معدن و تجارت، نسبت به مدیریت (کنترل) دفع پسماندها و آلاینده های نفتی، صنعتی و شهری در محیط های دریایی اقدام نماید.

کد خبر: ۲۴۹٬۶۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha