۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۱۷
وزارت اقتصاد ملزم به شبانه روزی کردن فعالیت گمرکات در مرزهای زمینی کشور شد
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور؛

وزارت اقتصاد ملزم به شبانه روزی کردن فعالیت گمرکات در مرزهای زمینی کشور شد

نمایندگان مردم در مجلس وزارت امور اقتصادی را مکلف کردند نسبت به شبانه روزی کردن فعالیت گمرکات در مرزهای زمینی و بنادر بزرگ و پرتردد کشور اقدام کند.

به گزارش بازار، نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح امروز (دوشنبه ۲۴ مهرماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند (ب) ماده ۶۱ این لایحه با ۱۶۵ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۱۲ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

براساس بند (ب) ماده ۶۱ این لایحه؛ وزارت امور اقتصادی و دارایی مکلف است با همکاری وزارت راه و شهرسازی، ظرف ششماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون نسبت به شبانه روزی کردن فعالیت گمرکات در مرزهای زمینی و بنادر بزرگ و پرتردد کشور اقدام نماید.

در ادامه نمایندگان بند (پ) این ماده را نیز بررسی و آن را با ۱۷۳ رأی موافق، ۱۵ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۲ نماینده حاضر در جلسه به تصویب رساندند.

در بند (پ) ماده ۶۱ لایحه مذکور نیز آمده است؛ وزارت راه و شهرسازی مکلف است با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت، ظرف ۶ ماه پس از لازم الاجرا شدن این قانون نسبت به اصلاح نظام تعرفه گذاری خدمات بندری و ایجاد سازوکارهای لازم برای رقابتی نمودن آن در مقایسه با بنادر منطقه اقدام نماید.

کد خبر: ۲۴۹٬۶۴۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha