۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۲۳
توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافربری با مشارکت و پیگیری انجمن‌های صنفی
رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای تاکید کرد

توسعه و نوسازی ناوگان حمل و نقل مسافربری با مشارکت و پیگیری انجمن‌های صنفی

معاون وزیر راه و شهرسازی در نشست با روسای کانون انجمن‌های صنفی بخش حمل و نقل مسافربری و اتحادیه شرکت های تعاونی مسافربری بر توسعه، نوسازی و بهسازی ناوگان با مشارکت و پیگیری این انجمن‌ها تأکید کرد.

به گزارش بازار، داریوش امانی معاون وزیر راه و شهرسازی و رئیس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در نشست هم‌اندیشی با روسای کانون انجمن‌های صنفی شرکت‌ها، موسسات و رانندگان بخش حمل و نقل مسافربری و اتحادیه شرکت‌های تعاونی مسافربری کشور ضمن تقدیر از تلاش‌ها و اقدامات انجمن‌های صنفی شرکت‌ها و رانندگان در جابجایی مطلوب و ایمن زائران اربعین، گفت: از تمام فعالان و رانندگان تلاش‌گر که علیرغم همه مشکلات و نارسایی‌ها پای کار آمدند و بی‌وقفه و شبانه‌روزی زائران را جابه جا کردند و همچون رانندگان بخش کالا در زمان جنگ تحمیلی نقش‌آفرینی داشتند، تقدیر و تشکر می‌شود.

وی افزود: با توجه به تأکید وزیر راه و شهرسازی در توسعه و نوسازی ناوگان جاده‌ای، اجرای مصوبه‌های قانونی در زمینه واردات ناوگان و همچنین نوسازی با استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی در دستور کار اولویت دار این سازمان است و با مشارکت و پیگیری انجمن‌های صنفی قابل تحقق است.

بر اساس این گزارش حمیدرضا شهرکی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گزارشی از اقدامات انجام شده در زمینه توسعه و نوسازی ناوگان ارائه کرد و افزود: به منظور اجرای مصوبه هیأت وزیران و توسعه ناوگان حمل و نقل عمومی، شرایط و ضوابط واردات انواع ناوگان حمل و نقل عمومی برون‌شهری ابلاغ شده است و متقاضیان می‌توانند نسبت به واردات انواع ناوگان اتوبوس، مینی‌بوس و ون براساس سهمیه مشخص شده اقدام کنند.

وی افزود: در زمینه استفاده از ظرفیت تولیدکنندگان داخلی، تاکنون ۱۱ تفاهم نامه با شرکت‌های خودرو ساز امضا شده است و مقرر است تا پایان امسال ۴۰۰۰ دستگاه ناوگان اتوبوس، میدل باس، ون و سواری تولید و به متقاضیان تحویل شود.

شهرکی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: ایجاد سامانه جامع حمل و نقل جاده ای یکی دیگر از موضوعات در دستور کار این بخش است که شرح خدمات آن تنظیم شده است و با طی مراحل طراحی، بهره برداری از آن آغاز می شود.

گفتنی است در بخش دیگری از این نشست، روسای انجمن‌های صنفی و اتحادیه‌ها، مشکلات و نارسایی های موجود در این بخش را بیان کردند و خواستار رسیدگی و رفع موانع و مشکلات و رونق بخشیدن به فعالیت های حمل و نقل مسافری در سال جاری شدند.

کد خبر: ۲۴۹٬۶۱۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha