۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۳۵
واردات ۵۹۶ میلیون دلار کالا به قزوین | تراز تجاری ۳۱۷ میلیون دلار منفی شد
سرپرست گمرک قزوین به بازار خبر داد؛

واردات ۵۹۶ میلیون دلار کالا به قزوین | تراز تجاری ۳۱۷ میلیون دلار منفی شد

قزوین- سرپرست گمرک قزوین از واردات ۴۲۱ هزار تن کالا به ارزش ۵۹۶ میلیون دلار به استان خبر داد.

سعید نادری در گفت‌وگو با خبرنگار بازار با اشاره به وضعیت مبادلات تجاری استان قزوین در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ گفت: در نیمه ابتدایی سال جاری ۱۰۲ هزار تن کالا به ارزش ۵۹۶ میلیون دلار از طریق مبادی گمرکی وارد استان قزوین شده که عمده این محصولات از کشورهای امارات متحده عربی، چین، ترکیه، آلمان و ایتالیا وارد کشور و در نهایت استان قزوین شده‌اند.

وی میزان صادرات قزوین طی همین مدت را ۲۷۹ میلیون دلار دانست و اضافه کرد: طی ۶ ماهه نخست سال جاری ۴۲۱ هزار تن محصولات مختلف تولیدی و صنعتی از مبادی گمرکی قزوین به خارج از کشور صادر شده که عمده این محصولات راهی بازارهای هدف در کشورهای عراق، امارات، پاکستان، ترکیه و افغانستان شده‌ است.

نادری با مقایسه ارزش صادرات و واردات در نیمه نخست سال ۱۴۰۲ در استان قزوین عنوان کرد: با توجه به اینکه ارزش واردات حدود ۲ برابر ارزش محصولات صادراتی ما در مدت یادشده بوده، بنابراین در نیمه نخست امسال تراز تجاری استان قزوین به اندازه ۳۱۷ میلیون دلار منفی شده است.

سرپرست گمرک قزوین میزان درآمد ملی گمرک قزوین در ۶ ماهه امسال را ۱۴۰ میلیارد و ۶۱۰ میلون تومان بیان کرد و گفت: همچنین طی همین مدت ۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان درآمد استانی داشته‌ایم.

وی با اشاره به رتبه‌بندی استان‌های کشور در حوزه صادرات و واردات ادامه داد: قزوین در حوزه صادرات رتبه ۱۵ و از نظر واردات هم رتبه ۱۹ را در بین ۳۱ استان کشور در اختیار دارد و از نظر سرجمع درآمدهای اختصاصی گمرک هم در پله نهم کشوری قرار گرفته‌ایم.

کد خبر: ۲۴۹٬۶۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha