۲۴ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
جامع ترین تحلیل بازار گردو در مهرماه ۱۴۰۲

جامع ترین تحلیل بازار گردو در مهرماه ۱۴۰۲

یکی از بازارهای مهم خشکبار در ایران و جهان بازار گردو است و همانطور که می‌دانید قیمت گردو ایرانی و خارجی هر سال دستخوش نوساناتی می‌شود.

به گزارش بازار، یکی از بازارهای مهم خشکبار در ایران و جهان بازار گردو است و همانطور که می‌دانید قیمت گردو ایرانی و خارجی هر سال دستخوش نوساناتی می‌شود. اگر قصد خرید گردو به صورت عمده و یا برای مصرف روزانه دارید، بهتر است بدانید که قیمت گردو ممکن است چگونه تغییر کند. در این خصوص با جناب آقای مهدیان باغدار تویسرکانی و صاحب فروشگاه پوست کاغذی که سالیان سال در این حوزه فعال هستند صحبتی داشتیم و از ایشان درخواست داشتیم تا وضعیت گردو ایرانی و خارجی را بررسی کنند:

"به گفته‌ی ایشان متاسفانه امسال و در اردیبهشت ماه درختان گردو دچار سرمازدگی شده‌اند که همین کافی بود تا میزان تولید و برداشت گردو به حداقل برسد. در شهرهای شهمیرزاد سمنان، تویسرکان همدان، کرمانشاه، تبریز و آذربایجان غربی میزان برداشت گردو نسبت به سال گذشته به ۲۰ درصد رسیده است و به همین دلیل قیمت گردو ایرانی نسبت به سال پیش افزایش پیدا کرده است. علاوه بر این وارد نشدن گردوی خارجی به دلیل ممنوعیت تردد باعث شده است تا قیمت گردو ایرانی افزایش بسیار زیادی پیدا کند."

علاوه بر این قیمت روز گردو در بازار را از آقای مهدیان استعلام گرفتیم و طبق فرمایش ایشان:

قیمت گردو سبز عمده در بازار تا ۴۳ هزار تومان و برای خرده فروشی بین ۶۵ تا ۷۵ هزار تومان است.

نرخ گردو عمده فروشی از ۱۲۰ تا ۲۰۰ هزار تومان و خرده فروشی از ۱۵۰ تا ۲۷۰ هزار تومان با توجه به کیفیت و مدل گردو متفاوت است.

علاوه بر آن قیمت مغز گردو سفید ایرانی رنج قیمتی ۴۵۰ تا ۶۵۰ هزار تومان به خود اختصاص داده است. قیمت مغز خورشتی ایرانی از ۲۵۰ تا ۳۵۰ هزار تومان و مغز گردو متوسط بین ۳۷۰ تا ۴۳۰ هزار تومان است.

با توجه به صحبت‌های جناب مهدیان متوجه شدیم که به ۲ دلیل عمده کمبود تولید گردو ایرانی و عدم ورود گردو خارجی، بازار گردو در حال حاضر بازار پر تلاطمی است و نسبت به سال قبل با قیمت‌های بالاتر روبه‌رو هستیم. بهتر است برای خرید گردو کمی صبر کنید تا قیمت‌ها به تعادل برسند.

توجه: قیمت‌های اعلامی برای هفته سوم مهرماه است. برای دیدن قیمت بروز گردو اینجا کلیک کنید. قیمت روز گردو ۱۴۰۲

کد خبر: ۲۴۹٬۵۷۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۵
      1 0
      بهترین خوشمزه ترین چرب ترین با کیفیت ترین گردو فقط، گردوی بوانات استان فارس هست.