۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۷
لاستیک دانلوپ و تاریخچه آن

لاستیک دانلوپ و تاریخچه آن

فروشگاه چرخ و یدک در مقالۀ این هفته سعی بر معرفی لاستیک دانلوپ دارد چون از جمله برندهای پرفروش موجود در بازار محسوب می گردد.

به گزارش بازار، فروشگاه چرخ و یدک در مقالۀ این هفته سعی بر معرفی لاستیک دانلوپ دارد چون از جمله برندهای پرفروش موجود در بازار محسوب می گردد. کمپانی دانلوپ از جمله تولید کنندگان مطرح در صنعت لاستیک به شمار می روند که توانسته اند موفق به تولید محصولات متنوع و با کیفیت گردند. لاستیک دانلوپ به دلیل کیفیت و تنوع بالای محصولات، مورد استقبال مصرف کنندگان در اقصی نقاط جهان قرار گرفته می شود. شرکت دانلوپ تایرز Dunlop Tyres فعالیت حرفه ای خود را در شهر بوفالو نیویورک، در سال ۱۹۸۵ میلادی آغاز نمود. با گذشت زمان و بهره گیری از متریال مرغوب، همواره تلاش نمودند تنوع محصولات خود را ارتقاء داده و پاسخگوی نیاز اکثر شرکت های خودروسازی در جهان باشند. دسته بندی فروش لاستیک دانلوپ را می توانید در مدل لاستیک های انواع خودروی سواری، کامیون تجاری، کامیون سبک، خودروهای مسابقه، هواپیما، تجهیزات کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی مشاهده نمائید. لازم به ذکر است که شرکت دانلوپ مالک شرکت گودیر تایرز نیز می باشند.

تاریخچه شرکت لاستیک دانلوپ

در اینجا به صورت مختصر به تاریخچه شکل گیری شرکت دانلوپ می پردازیم که برای بسیاری از افراد جذاب و خواندنی خواهد بود. فردی به نام "جان بوید دانلوپ" که مؤسس این کمپانی معتبر می باشد، در ابتدا سه چرخه سواری فرزند خود مشاهده می نمود که ناگهان، متوجه دشواری حرکت سه چرخه بر روی سطح سنگفرش می شود. در این هنگام، جناب دانلوپ تلاش نمود با بهره گیری از یک لایۀ لاستیکی نازک و چسباندن آنها به یکدیگر و در نهایت باد کردن تایر با استفاده از تلمبه توپ های فوتبال، زمینه را برای تولید تایرهای بادی فراهم آورد. این چنین ایده و بستر لازم برای تولید لاستیک دانلوپ فراهم شد. آقای دانلوپ از آنجا به بعد تلاش نمود، بستر را برای تولید اولین تایر بادی و سپس تایرهای دوچرخه مسابقه و خودرو را فراهم آورد. این چنین اختراع لاستیک دانلوپ شکل گرفت و با گذشت زمان این کمپانی معتبر تلاش نمود، بر تنوع محصولات خود افزوده و این محصول را با ساختارهای متفاوت تولید و روانۀ بازار جهانی نماید.

به دلیل فروش لاستیک دانلوپ در طرح های متنوع، هم اکنون متناسب با با مدل خودرو بایستی انتخاب لاستیک مورد نظر را انجام دهید. کمپانی دانلوپ در سال ۱۸۹۰ تلاش نمود، یکی دیگر کمپانی و کارخانجات تولید لاستیک دانلوپ را در شهر دوبلین ایرلند آغاز نماید و پس از گذشت سه سال، توانست در شهر هاناو آلمان به فعالیت خود ادامه دهد. البته این کمپانی معتبر، تلاش نمود با گسترش فعالیت خود و راه اندازی کارخانجات بیشتر در کشورهای فرانسه و کانادا، روز بروز بر تنوع محصولات و کیفیت لاستیک دانلوپ بی افزاید. بدین ترتیب فروش لاستیک دانلوپ به اقصی نقاط جهان توسعه پیدا کرد. در این هنگام، مرکز توسعه و تحقیقات کمپانی دانلوپ همواره با بهره گیری از فناوری پیشرفته، تلاش نمودند لاستیک دانلوپ را با ساختار متفاوت و کیفیت بهتری تولید و در دسترس انتخاب شرکت های خودروسازی در سطح جهان قرار دهند.

لاستیک دانلوپ

فروش لاستیک دانلوپ با ساختار متفاوت

چندین سال است که شاهد فروش لاستیک دانلوپ با ساختارهای متفاوت هستیم چون پیشرفت فناوری، باعث گردیده تا تولید کنندگان موفق به ساخت محصولات خود در مدل های رادیال و بایاس شوند. هر کدام از آنها دارای ویژگی های منحصر بفرد هستند و قابلیت متفاوتی به عملکرد تایر می دهد. بنابراین شرکت های خودروسازی جهت تجهیز نمودن اتومبیل های جدید به تایرهای مناسب، از مزایای انواع لاستیک دانلوپ منجمله موارد ذیل استفاده می نمایند :

  • لاستیک رادیال

لاستیک دانلوپ با ساختار رادیال به نحوی طراحی شده است که کمربندهای فولادی با زاویه ۹۰ درجه ساخته می شوند. این اسکلت بندی به دیواره کناری و آج تایر اجازه می دهد تا قابلیت عملکرد مستقل داشته باشد. در نتیجه انعطاف پذیری دیوارۀ جانبی کم است و قابلیت تماس بیشتری با زمین داشته باشند.

  • لاستیک بایاس

لاستیک دانلوپ با ساختار بایاس به نحوی ساخته می شود که تجهیز به تسمه های نایلونی با زاویۀ ۳۰ الی ۴۵ درجه می باشند. لازم به ذکر است که استفاده بیش از اندازۀ پلاستیک در طراحی این نوع تایر، دیوار کناری و آج ها را به یکدیگر متصل می کند. طراحی ساختار داخلی موجب می گردد تماس کمتری با زمین ایجاد شود و این چنین شرایط منجر به گرم شدن بیش از حد هوای داخلی و رویۀ لاستیک گردد.

اجزای اصلی لاستیک دانلوپ

هر کدام از دسته بندی های فوق در سایزهای متفاوت تولید و به بازار عرضه می شوند. بنابراین هنگام خرید لاستیک دانلوپ بایستی به مشخصات فنی تایر فابریک خودرو و همچنین شرایط محیطی که قصد استفاده از اتومبیل خود را دارید، بنگرید. با مد نظر قرار دادن شرایط محیطی و همچنین مدل خودرو، بایستی در انتخاب و خرید لاستیک دانلوپ توجه کافی داشته باشید. اجزای اصلی لاستیک های دانلوپ و هر برند دیگری عبارتند از :

  • بید
  • زهوار
  • شیار
  • آج میانی
  • آج کناری
  • شانه تایر
  • پوشش رادیال
  • محدوده آج تایر
  • لایه های سرپوش
  • تسمه های فولادی
  • لایه نگهدارنده هوا در داخل تایر

بنابراین تولید کنندگان لاستیک های خودرو، تلاش می کنند مبتنی بر نوع کاربری که می توانند تایرها داشته باشند، در طراحی و ساخت اجزای مختلف لاستیک دانلوپ تحقیقات لازم را به صورت مفصل انجام دهند.

عوامل تعیین کننده قیمت لاستیک دانلوپ

بر اساس مطالب مذکور، قیمت لاستیک دانلوپ بر اساس مشخصات فنی تایر، تاریخ تولید، کشور سازنده و همچنین نرخ روز ارز تعیین می گردد. در نتیجه با مشاهده نوسانات قیمت ارز در داخل کشور، متأسفانه شاهد بی ثباتی قیمت لاستیک دانلوپ خواهیم بود و بایستی از طریق مراکز فروش لاستیک، استعلام قیمت روز لاستیک دانلوپ را انجام دهید. بنابراین متناسب با مدل خودرو و شرایط محیطی می توانید بهترین انتخاب و خرید لاستیک دانلوپ را داشته باشید. از جمله دسته بندی های دیگر لاستیک دانلوپ می توان به لاستیک های تمام فصل، زمستانه و تابستانه اشاره نمود. هر کدام از آنها متناسب با شرایط محیطی متفاوتی که مورد استفاده قرار گرفته می شوند، از نظر شکل طراحی دیوارۀ خارجی، طرح گل، عمق شیارها و جنس بدنه تفاوت های قابل توجهی نسبت به یکدیگر دارند.

لاستیک دانلوپ

 بنابراین اگر به دنبال تعویض تایرهای قدیمی اتومبیل خود هستید، می توانید انتخاب تایرهای جدید خودرو را از میان محصولات برند دانلوپ انجام دهید. بنابراین با آسودگی خاطر و قیمت مناسب، بهترین انتخاب و خرید لاستیک دانلوپ را می توانید انجام دهید. جهت استعلام قیمت لاستیک دانلوپ و مشاهدۀ مشخصات فنی مدل های متنوع این برند، می توانید به فروشگاه اینترنتی چرخ و یدک مراجعه نمائید. این مجموعۀ معتبر با سابقۀ طولانی و درخشانی که در زمینۀ واردات و عرضۀ تایر دارند، قادر به راهنمایی شما مشتریان گرامی می باشند. این چنین با آسودگی خاطر از میان تنوع بالای محصولات موجود در فروشگاه، بهترین سایز لاستیک دانلوپ را خریداری نمائید.

همواره بایستی به این نکتۀ مهم توجه کنید که آنالیز دقیق نسبت به تکنولوژی ساخت تایرهای خودرو داشته باشید. این چنین راحت تر می توانید خرید لاستیک دانلوپ را می توانید از میان محصولات موجود در فروشگاه داشته باشید. مقدار سایش لاستیک، بازدهی سوخت، میزان مقاومت تایر در برابر حرارت، افزایش ایمنی تایر، شاخص سایش و نحوۀ هندلینگ از جمله موارد مهمی هستند که هنگام انتخاب سایز لاستیک دانلوپ باید مد نظر قرار دهید. این چنین هنگام رانندگی، می توانید تجربۀ خوشایند و لذت بخشی را برای خود ثبت کنید و از مزایای لاستیک دانلوپ با ساختار پیشرفته بهره مند گردید.

https://charkhoyadak.com/

کد خبر: ۲۴۹٬۴۶۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha