۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۵۷
ایجاد محیط امن در صنعت نفت لازمه تولید پایدار است| اصول ایمنی فدای مسائل اقتصادی نشود
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی:

ایجاد محیط امن در صنعت نفت لازمه تولید پایدار است| اصول ایمنی فدای مسائل اقتصادی نشود

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر اینکه ایجاد محیط امن در صنعت لازمه تولید پایدار است، گفت: اصول ایمنی نباید فدای مسائل اقتصادی در صنعت شود.

به گزارش بازار، مرتضی شاهمیرزایی امروز (یکشنبه، ۲۳ مهرماه) در نخستین همایش ایمنی فرآیند در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی با اشاره به اینکه با تولید پایدار صنایع نفت، گاز و پتروشیمی، خوراک هزاران صنعت کوچک و بزرگ در کشور تأمین می‌شود، اظهار کرد: با تلاش واحدهای اچ‌اس‌ئی با ایجاد محیط امن، چرخ تولید، صنعت و اقتصاد کشور در همه حوزه‌ها به‌طور پایدار در حرکت خواهد بود.

وی افزود: صنعت نفت از دیرباز مهد پرورش دانش حوزه ایمنی، محیط زیست و سلامت بوده است.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با تأکید بر رعایت اصول ایمنی در حد استانداردها و استفاده از تجهیزات پیشرفته استاندارد در صنعت گفت: بیشتر حوادث صنعت نفت به‌دلیل رعایت نشدن ایمنی فرآیندی در تعمیرات، ساخت، اجرا و بهره‌برداری رخ داده است.

شاهمیرزایی رعایت نکردن برنامه‌ریزی تعمیرات دوره‌ای واحدها، رعایت نکردن عملکرد شیرهای ورودی و خروجی پمپ‌ها، جابه‌جایی گیربکس پمپ، تجمیع تعداد زیاد مخزن ذخیره در فضای محدود و سهل‌انگاری سرمایه انسانی شاغل در واحدها از جمله عوامل رخداد حوادث در صنعت دانست.

وی با اشاره به اینکه سرعت انجام تعمیرات اساسی در واحدها مهم است، اما از آن مهم‌تر رعایت اصول فنی و ایمنی و به‌کارگیری تجهیزات استاندارد است، تصریح کرد: اصول ایمنی نباید فدای موضوعات اقتصادی در صنعت شود.

معاون وزیر نفت تأکید کرد: چنین همایش‌هایی با توجه به اهمیت ایمنی فرآیند باید هر ساله برگزار و کمیته‌های کاری نیز به این منظور فعال شود.

شاهمیرزایی با بیان اینکه ۹۹ کاتالیست، جاذب و آغازگر و بیش از ۲۵۰ لایسنس در صنعت پتروشیمی به‌کار می‌رود، گفت: در ارزش‌گذاری‌های شرکت‌ها در رویدادهای مختلف مانند جایزه تعالی صنعت پتروشیمی باید به عملکرد واحدها در حوزه ایمنی فرآیند توجه ویژه شود.

وی تکمیل زنجیره ارزش را تکلیف و راهبرد صنعت پتروشیمی اعلام و اظهار کرد: در این مسیر، بومی‌سازی همه کالاها و تجهیزات، موادشیمیایی و کاتالیست‌ها و دانش‌های فنی هدف‌گذاری شده است و همه کاتالیست‌های مورد نیاز صنعت تا پایان دولت سیزدهم داخلی‌سازی می‌شوند.

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی در پایان تأکید کرد: لازمه تولید پایدار در صنعت نفت این است که واحدهای اچ‌اس‌ئی در صف مقدم، محیطی امن را برای طرح‌ها و مجتمع‌ها ایجاد کنند.

کد خبر: ۲۴۹٬۴۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha