۲۳ مهر ۱۴۰۲ - ۰۶:۵۸
مراتع لم‌یزرع برای استقرار تبخیرساز در اختیار کارخانجات ید قرار می‌گیرد
مدیرکل بازرسی گلستان:

مراتع لم‌یزرع برای استقرار تبخیرساز در اختیار کارخانجات ید قرار می‌گیرد

گرگان- آقاعلیخانی، مدیرکل بازرسی گلستان با اشاره به عزم مالکان کارخانجات ید برای اجرای تعهدات زیست محیطی، گفت: فرآیند واگذاری مراتع لم‌یزرع برای استقرار ادوات تبخیرساز مکانیکی پساب شتاب گرفته است.

عبدالله آقا علیخانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهارکرد: معضلات مربوط به صنایع ید گلستان در شورای دستگاه‌های نظارتی استان مطرح شده و علاوه بر ارگان‌های حاکمیتی، سایر نهادهای نظارتی بر فرآیندهای اجرایی این صنایع اشراف دارند.

مدیرکل بازرسی گلستان افزود: نظرت‌ها در سنوات گذشته به نحوی بود که تمکین مدیران و مالکان را به قانون حاصل نساخته است اما در دوره جدید علاوه بر تشدید نظارت‌ها و پرهیز از تساهل ناظران، شاهد همراهی مالکان کارخانه ها هم هستیم.

آقاعلیخانی ادامه داد: داشتن صنعت نیازمند حمایت از طبیعت و محیط زیست است؛ مگر می شود میلیاردها تومان سرمایه گذاری کرد و در مقابل به تعهدات و وظایف خود نسبت به طبیعت بی تفاوت باشیم.

سربازرس گلستان بیان کرد: اختصاص اعتبار برای کم نظرسازی پساب و تصفیه فاضلاب یک هزینه نیست بلکه یک تکلیف قانونی برای مدیران و البته سرمایه گذاری برای حفظ طبیعت است.

وی ادامه داد: کارخانجات ید برای استقرار تجهیزات تبخیرساز مصنوعی نیازمند زمین هستند؛ مقرر شده تا در اراضی مرتعی فقیر منطقه (کم پوشش) چند ۱۰ هکتار زمین به این شرکت‌ها داده شود.

آقاعلیخانی گفت: براساس مصوبات شورای نظارتی استان مقدر است تا نهادهای ناظر مانند محیط زیست، علاوه بر ترسیم یک زمان‌بندی شفاف زمینه کاهش و به حداقل رساندن آسیب‌های زیست محیطی این کارخانجات را تا حصول نتیجه نهایی پیگیری کنند.

کد خبر: ۲۴۹٬۳۷۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha