۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۴
کاهش سوداگری در بخش مشاوران املاک، قیمت مسکن را کاهش داد
مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران:

کاهش سوداگری در بخش مشاوران املاک، قیمت مسکن را کاهش داد

جنتی، مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران با اشاره به اقدامات انجام شده در خصوص پلمب همه واحدهای مشاوران املاک غیرمجاز گفت: کاهش سوداگری‌ها در این حوزه موجب افت قیمت مسکن در سطح کشور شد.

به گزارش بازار، حسین جنتی مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در کنفرانس ملی راهبردهای اقتصاد مسکن انبوه‌سازی و معماری پایدار که امروز شنبه ۲۲ مهرماه در مرکز همایش‌های صدا و سیما برگزار شد، سیاست‌گذاری مسکن و حضور دولت در این بخش وجود دارد و با توجه به پیچیدگی‌هایی مثل مسائل مالی در حوزه مسکن بیشتر دولت‌ها در سیاست‌گذاری بخش مسکن ورود کردند اما نتوانستند به اهداف خود برسند.

به گفته جنتی، ورود دولت در تمام برنامه‌های توسعه‌ای کشور دیده شده و دولت سیزدهم ساخت مسکن را از شعارهای اصلی خود قرار داد.

وی افزود: مجموعه وزارت راه و شهرسازی و زیرمجموعه‌های آن به طور شبانه‌روزی فعالیت می‌کند و دستاوردهای قابل توجهی نیز در رشد عرضه مسکن داشته اند که تامین و آماده سازی زمین جهت ساخت و ساز از جمله اقدامات مهم وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران در خصوص کاهش قیمت تمام شده مسکن با توجه به فاصله زیاد قیمت تمام شده واحد مسکونی با قیمت فروش هر واحد گفت: این تفاوت قیمت به دلیل سوداگری‌های موجود در بازار است.

وی افزود: در ماه‌های گذشته تقریبا تمام بنگاه‌های املاک غیر مجاز در سطح استان تهران پلمب شد و خنثی سازی بخشی از سوداگری‌ها در بخش مشاوران املاک موجب کاهش قیمت در استان و در کل کشور شد.

جنتی تاکید کرد: برخورد قاطع با سوداگران بخش مسکن با همراهی پلیس اماکن، تعزیرات حکومتی و اتاق اصناف نتایج خوبی به همراه داشته است و امیدواریم با تداوم این اقدامات کاهش مستمر قیمت مسکن را شاهد باشیم.

وی گفت: تقاضا داریم در کنار انتقادات، پیشنهادات و راهکارهای موثر هم ارائه شود تا بتوانیم گام موثری در جهت ساخت سرپناه برای مردم به ویژه قشر نیازمند داشته باشیم.

مدیرکل راه و شهرسازی استان تهران افزود: برنامه‌های ویژه‌ای در طرح نهضت‌ ملی مسکن برای دهک‌های اول تا چهارم دیده شده است.

کد خبر: ۲۴۹٬۳۵۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha