۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۱
تعمیر خط لوله نفت سنگین صادراتی ایران

تعمیر خط لوله نفت سنگین صادراتی ایران

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: عملیات تعمیر و تعویض نقاط بحرانی و آسیب‌دیده خط لوله رابط ۴۲ اینچ نفت سنگین شیرخانه‌های مایل ۲۱.۷ و ۷۷.۷ این شرکت با موفقیت به پایان رسید.

به گزارش بازار، محمدرضا گودرزی گفت: خط لوله ۴۲ اینچ نفت سنگین به طول ۸۳۵ متر که به‌عنوان رابط دو شیرخانه مایل ۲۱.۷ و ۷۷.۷ است و در زمان بروز مشکل در موارد عملیاتی به‌صورت جریان عادی (flow gravity) در سرویس قرار می‌گیرد، به‌دلیل تجمع آب در کمترین ارتفاع خط لوله از سطح دریا، دچار خوردگی داخلی و کاهش شدید ضخامت در حد ۳.۵ میلی‌متر شده بود.

وی افزود: همسو با ایمن‌سازی خط لوله یادشده با هماهنگی شرکت ملی مناطق نفت‌خیز جنوب عملیات تعمیر و تعویض قسمت آسیب‌دیده این خط لوله رابط، به‌صورت شبانه‌روزی و در گرمای طاقت‌فرسای منطقه آغاز شد.

مدیر عملیات شرکت بهره‌برداری نفت و گاز آغاجاری گفت: در این عملیات انتقال و جابه‌جایی خطوط لوله صادراتی به‌منظور آزادسازی این خط لوله برای پمپاژ و صادرات همزمان ۳ گرید نفتی (سبک و سنگین/ فوق‌سنگین)، تخلیه حدفاصل شیرخانه ۲۱.۷ و ۷۷.۷ طی دو مرحله و تزریق بیش از حدود ۶ هزار بشکه به خطوط لوله صادراتی مجاور انجام شد.

گودرزی تعمیر و تزریق گریس چهارگانه برای نخستین بار و بدون دخالت شرکت‌های خصوصی به شیر ۴۲ اینچ معیوب رابط در شیرخانه ۲۱.۷، اصلاحیه نصب شیر ۴۲ اینچ رابط در شیرخانه ۷۷.۷ برای جلوگیری از انباشت آب و بروز خوردگی و تعویض حدود ۱۰۰ متر خط لوله ۴۲ اینچ را از جمله اقدام‌های دیگر انجام‌شده در این عملیات برشمرد.

کد خبر: ۲۴۹٬۲۵۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha