۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۵:۴۹
صادرات ۶۰ میلیون دلاری پوشاک در سال گذشته
نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک عنوان کرد

صادرات ۶۰ میلیون دلاری پوشاک در سال گذشته

نامی، نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران، در سال‌های اخیر صادرات نساجی و پوشاک کشورمان حدود ۶۰ میلیون دلار بوده است.

به گزارش بازار، مجید نامی نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران گفت: صنعت نساجی و پوشاک به دلیل زنجیره ی ارزش، تأمین و سابقه بسیار طولانی یکی از صنایع بزرگ و اشتغال زا است.

نامی در ادامه افزود: بسیاری از کشورهای دنیا برای اشتغال زایی و بدست آوردن ارزش افزوده بالا برای اقتصادشان به این صنعت توجه ویژه‌ای کرده اند. کشورهای مانند ترکیه، چین، ویتنام و پاکستان با برنامه ریزی هم اکنون یکی از پیشروهای این صنعت هستند.

وی درباره ایجاد ارزش افزوده در صادرات نساجی و پوشاک نیز گفت: متوسط ارزش افزوده کالاهای صادراتی کشورمان حدود ۴۳۰ میلیون دلار در تن بوده در حالیکه ارزش افزوده در صادرات پوشاک ۶ هزار دلار برای هر کیلو و در صنعت نساجی ۲ هزار دلار برای هرکیلو بوده این موضوع نشان دهنده ظرفیت‌های ارزآوری این صنعت است.

نایب رئیس اتحادیه تولید و صادرات پوشاک ایران بیان گفت: در حال حاضر نزدیک ۱۲۰ هزار واحد صنفی تولید پوشاک در کشومان در حال فعالیت هستند که توانسته اند برای یک تا ۱.۵ میلیون نفر اشتغال زایی کنند.

نامی درباره میزان صادرات پوشاک هم خاطر نشان کرد: در اواخر دهه ۷۰ و اوایل دهه ۸۰ با توجه به کیفیت بالا و قیمت پایین پوشاک ایرانی صادرات این محصول از کشورمان حدود ۲۰۰ میلیون دلار رسیده بود اما در سال‌های اخیر صادرات پوشاک ایران به ۶۰ میلیون دلار کاهش یافته است. کشورهای همسایه از جمله عراق، افغانستان، آسیای میانه و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس بیشترین خریداران پوشاک ایران هستند. با توجه به ظرفیت این صنعت با برنامه ریزی و توجه ویژه میتوان تولید و صادرات پوشاک را در سالهای اخیر افزایش دهیم.

کد خبر: ۲۴۹٬۲۴۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha