۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۹
«مسافر» مهمترین مشکل فرودگاه بین المللی شاهرود | زیرساخت پروازها مهیا است
نماینده شاهرود و میامی در مجلس در گفتگو با بازار:

«مسافر» مهمترین مشکل فرودگاه بین المللی شاهرود | زیرساخت پروازها مهیا است

شاهرود- خانی، نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه مسافر مشکل فرودگاه بین المللی شاهرود است، گفت: شرکت های مسافربری باید برای فروش بلیط ورود کنند وگرنه زیرساخت پرواز همین حالا هم مهیا است.

علی اصغر خانی در گفت‌وگو با خبرنگار بازار، ضمن پاسخ به سوالی درباره چرایی غیرفعال بودن «فرودگاه بین المللی شهدای شاهرود» و بیان اینکه ما برای پرواز فرودگاه شاهرود به هیچ نقطه ای از کشور مشکل نداریم، بیان کرد: باید آژانس های مسافرتی یا بخش خصوصی قرارداد ببندد تا برای پروازها مسافر ایجاد شود وگرنه نماینده مجلس که نمی تواند برای برقراری پروازها و فروختن بلیط ها قرارداد ببندد.

همه زیرساخت ها برای تامین هواپیما وجود دارد و فرودگاه بین المللی شهدای شاهرود آماده اجرای پروازها است

وی با بیان اینکه درخواست مردم برای اربعین سال گذشته و امسال جامه عمل پوشانده شد و نشان داد که ظرفیت های خوبی در شاهرود و فرودگاه این شهرستان وجود دارد، افزود: به لحاظ زیرساخت و توان مشکلی نداریم لذا یک آژانس مسافربری باید ورود کرده و قرار داد ببندد.

شرکت ها ورود کنند

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه اگر یک شرکت مسافربری ورود کرده و اعلام کند که چه تعداد پرواز و از چه نوع هواپیمایی با چه تعداد صندلی در هفته نیاز است، همه زیرساخت ها برای تامین آن وجود دارد، ابراز کرد: فرودگاه شاهرود آماده اجرای پروازها است.

خانی با بیان اینکه نمی توان از وزیر راه خواست که هواپیما را در فرودگاه شاهرود بیاورد زمانی که مسافر آن را کسی تامین نکرده است، بیان داشت: یک هواپیمای ۵۰ نفره تا چه زمان با دو الی سه مسافر سرپا باقی بماند؟ چه کسی باید پول شرکت های هواپیمایی را بدهد؟

هیچکس مخالفتی با فرودگاه ندارد اما یک شرکت یا یک فرد باید مسئولیت تامین مسافر را بر عهده بگیرد تا هر نقطه ای از کشور که نیاز پروازی داشت، هواپیمای آن را تامین کنیم

وی با بیان اینکه شرکت های مسافرتی پا پیش نمی گذارند، افزود: بارها با این شرکت ها صحبت شده تا پای کار باشند اما حرف این شرکت های مسافربری این است که هفته ای یک پرواز کربلا برقرار شود آن هم به نحوی که هواپیما از تهران بدون هزینه بیشتر به شاهرود بیاید مسافران را سوار کند که عملاً شدنی نیست.

کسی با پرواز مخالف نیست

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه نظر ما روی فرودگاه بین المللی شاهرود قطعی است، گفت: هیچکس مخالفتی با فرودگاه ندارد اما یک شرکت یا یک فرد باید مسئولیت تامین مسافر را بر عهده بگیرد تا هر نقطه ای از کشور که نیاز پروازی داشت، هواپیمای آن را تامین کنیم.

خانی با بیان اینکه فرودگاه شهرهایی مانند گرگان مورد استقبال مردم است و هواپیماها پر می شود، بیان کرد: فرودگاه شاهرود بارها و بارها افتتاح و دوباره به دلیل فقدان مسافر تعطیل شده است و ما نمی خواهیم یکبار دیگر همین چرخه را دوباره اجرا کنیم.

وی با بیان اینکه درباره فرودگاه باید منطقی و تخصصی فکر کرد، افزود: گاهی پرواز با پنج نفر انجام می شد لذا باید مسافر از آن استقبال کند وگرنه فراهم کردن هواپیما مسئله ای نیست چرا که همه امکانات همین حالا مهیا است.

نماینده شاهرود و میامی در مجلس با بیان اینکه حتی امکان دو پرواز به تهران در یک روز هم مهیا است اما به شرط آنکه مسافران استقبال کنند، گفت: بجز معدود شرکت هایی مانند آسمان و ایران ایر، همه شرکت های هواپیمایی امروزه خصوصی هستند و با شرایط کنونی بدون تضمین مسافر دشوار می توان آنها را راضی کرد.

کد خبر: ۲۴۹٬۱۸۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha