۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۱:۲۹
اقتصاد روسیه منتظر تعلل و ناهماهنگی‌های ما نمی‌ماند
سفیر ایران در روسیه:

اقتصاد روسیه منتظر تعلل و ناهماهنگی‌های ما نمی‌ماند

جلالی، سفیر ایران در فدراسیون روسیه با تأکید بر لزوم تسریع در بهره‌برداری از راه‌آهن رشت به منطقه آزاد انزلی گفت: اقتصاد روسیه منتظر تعلل و ناهماهنگی‌های ما نمی‌ماند.

به گزارش بازار، کاظم جلالی سفیر ایران در فدراسیون روسیه امروز در حاشیه نمایشگاه اینوست شو مسکو در دیدار با سرپرست سازمان با تأکید بر لزوم تسریع در بهره‌برداری از راه‌آهن رشت به منطقه آزاد انزلی اظهار کرد: باید سرعت عمل در فعال‌سازی کریدور و تکمیل زیرساخت‌های حمل و نقلی افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به حضور سه سال و ۱۰ ماه خود در روسیه و استمرار خبرهای بهره‌برداری راه‌آهن رشت انزلی افزود: تأخیر و دیرکرد در سرانجام بهره‌برداری این پروژه، باعث عدم اقبال به برنامه‌های کشورمان می‌شود.

سفیر ایران در روسیه با بیان نقل قول لوتین مشاور عالی پوتین در ارتباط با عدم تناسب بسیار زیاد ظرفیت‌های حمل و نقلی کشورمان و نیازهای روسیه، گفت: باید از تمام فرصت‌های حمل و نقل ریلی، دریایی و جاده‌ای کشور جهت چند برابر کردن ظرفیت حدود ۱۵ میلیون تن کنونی بهره برد.

جلالی با تأکید بر اینکه اقتصاد روسیه منتظر تعلل و ناهماهنگی‌های ما نمی‌ماند، تصریح کرد: بهترین مسیر ارتباطی ما با روسیه مسیر دریایی است که با اتصال مسیر ریلی به بندر کاسپین، زمینه بهره‌برداری از فرصت‌های همکاری موجود و ترسیم زمینه‌های جدید همکاری ترانزیتی فراهم می‌شود.

سفیر ایران در فدراسیون روسیه یکی از سازوکارهای شکست تحریم و فرصت‌سازی از آن در مسیر همکاری‌های منطقه‌ای توسعه روابط با روسیه و اتحادیه اقتصادی اوراسیا عنوان کرد و گفت: باید توجه داشت بازار روسیه نیازمند همه نوع کالایی است، اما این کالا باید با کیفیت، قیمت رقابتی و ضمانت خدمات پس از فروش عرضه شود.

کد خبر: ۲۴۹٬۱۸۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha