۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۵
رشد تسهیلات صندوق نوآوری برای دانش‌بنیان‌ها در سال ۹۹ ادامه دارد
رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی:

رشد تسهیلات صندوق نوآوری برای دانش‌بنیان‌ها در سال ۹۹ ادامه دارد

وحدت، رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی ریاست جمهوری گفت: جهش تسهیلات مالی برای دانش‌بنیان‌ها در سال ۹۹ نیز ادامه خواهد داشت.

به گزارش بازار به نقل از صداو سیما، علی وحدت، رئیس هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی، با اشاره به اینکه ارایه تسهیلات مالی این صندوق به دانش‌بنیان‌ها در سال گذشته نسبت به سال‌های قبل ۱۰ برابر رشد داشته افزود: برنامه‌های این صندوق امسال(جهش تولید) هم ادامه دارد.

وی بیان کرد: صندوق نوآوری وشکوفایی جهش تسهیلات مالی را از سال گذشته شروع کرد. مجموع خدمات صندوق به بازیگران زیست بوم نوآوری در سال ۹۸ بیش از ۱۰ برابر سال‌های قبل بود. امسال نیز همین رشد را در سال ۹۹ خواهیم داشت.

وحدت گفت: بیش از ۳.۸ برابر کل سنوات گذشته در دوره جدید مدیریت صندوق نوآوری و شکوفایی تسهیلات ارائه شده است که این تسهیلات به صورت مستقیم، از طریق خط اعتباری با صندوق‌های پژوهش و فناوری و از طریق شبکه بانکی با اهرم قرار دادن منابع صندوق در نزد بانک‌ها پرداخت شده است.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی اظهار داشت: در سال ۱۳۹۸ این مجموعه به تنهایی بیش از ۲۸۰۰ میلیارد تومان و در سال ۱۳۹۹ با وجود شرایط کرونا تاکنون ۵۰۹ میلیارد تومان تسهیلات به شرکت‌های دانش بنیان پرداخت کرده است.

وحدت با اشاره به اینکه تامین مالی شاخص اصلی توسعه است، ادامه داد: وقتی تامین مالی ۱۰ برابر شده است، انتظار داریم، امسال رشد ۱۰ برابری شرکت‌ها را در سال جاری ببینیم.

رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی، خدمت سرمایه‌گذاری در صندوق را یک روش مترقی عنوان کرد و گفت: در سرمایه‌گذاری با نسبت یک به چهار در کنار طرح‌های پژوهشی هستیم و به جذب سایر صاحبان سرمایه مانند سرمایه‌گذارهای خصوصی و صندوق‌های جسورانه بورسی به این اکوسیستم کمک می‌کنیم. این یک سرویس جدید است؛ زیرا در گذشته صندوق به صورت مستقیم در طرح‌ها سرمایه‌گذاری می‌کرد. در روش جدید با کمک صندوق‌های پژوهش و فناوری در صورت تامین ۲۰ درصدی آنها، ما ۸۰ درصد باقی را تامین می‌کنیم.

وحدت گفت: در سال جاری سرویس سرمایه‌گذاری صندوق به سرویس اصلی مبدل خواهد شد و بخش زیادی از تامین مالی از این طریق انجام خواهد شد. یعنی بدون دخالت نهاد حاکمیتی روی موضوعات و اعتماد به آورده بخش خصوصی، صندوق تنها هم سرمایه گذاری انجام خواهد داد.

کد خبر: ۲۴٬۹۱۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha