۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۷:۱۸
ضرورت نصب علایم و تجهیزات ایمنی در تحویل و بهره‌برداری شبکه راه‌ها
معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد

ضرورت نصب علایم و تجهیزات ایمنی در تحویل و بهره‌برداری شبکه راه‌ها

افندی‌زاده، معاون حمل‌ونقل وزیر راه و شهرسازی بر رعایت الزامات ایمنی و نصب کامل علایم و تجهیزات ضروری پیش از بهره‌برداری از شبکه جاده‌ای تاکید کرد.

به گزارش بازار، شهریار افندی‌زاده معاون حمل ونقل وزیر راه و شهرسازی در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، ضمن ابراز نگرانی از افزایش آمار تصادفات رانندگی در ایران، به پنج اصل مدیریت ایمنی، راه ایمن، خودروی ایمن، کاربر ایمن و امداد و فوریت‌های پزشکی به عنوان پایه‌های ‌ایمنی اشاره کرد و گفت: هر یک از دستگاه‌های مسئول باید اقدامات پیشگیرانه لازم را برای کنترل و کاهش آمار تصادفات رانندگی به عنوان یکی از معضلات اجتماعی کشور به انجام برسانند.

دبیر کمیسیون ایمنی راه‌های کشور اشاره کرد: ایمنی راه به عنوان یکی از این پایه‌ها، می‌تواند نقشی موثر در کنترل خطاهای رانندگان داشته باشد که این نقش باید با طراحی مبتنی بر انتظار راننده و رده عملکردی راه در مراحل ساخت و توسعه و همچنین نصب و نگهداری مناسب از علایم و تجهیزات ایمنی راه‌ها ایفا شود.

وی ضمن اشاره به رعایت اصول ایمنی در کلیه مراحل طراحی و ساخت و بهره‌برداری شبکه جاده‌ای کشور، تاکید کرد: بازدید و بازرسی راه به صورت مستمر در کلیه این مراحل توسط طراحان، پیمانکاران و عوامل راهداری کنترل و مورد توجه قرار گرفته است.

افندی‌زاده بیان کرد: به منظور بازنگری و پایش پیاده‌سازی و کنترل اصول و الزامات ایمنی راه در مراحل ساخت و پیش از بهره‌برداری، دبیرخانه شورای‌عالی فنی امور زیربنایی حمل و نقل موظف شد تا با برگزاری نشست‌های تخصصی در چارچوب شورای مذکور، ضمن مروری بر فرآیندهای بازرسی و بازدید ایمنی، نسبت به تشکیل کمیته‌ای تخصصی برای بازنگری فرآیندهای مذکور در صورت لزوم و ایجاد هماهنگی بیشتر مابین دستگاه‌های مسئول اقدام کند.

معاون حمل و نقل وزیر راه و شهرسازی در پایان گفت: تشکیل جلسات منظم شورای‌عالی فنی امور زیربنایی حمل و نقل و کارگروه‌های تخصصی آن، با اخذ نظرات تخصصی و فنی از صاحب نظران امور زیربنایی حوزه حمل‌ونقل، می‌تواند امکان ارتقای سطح تخصصی و فنی آئین‌نامه‌ها و دستورالعمل‌های مربوطه را مهیا سازد که با ابلاغ آن‌ها توسط وزارت راه و شهرسازی، در نحوه احداث و نگهداری پروژه‌های حمل و نقلی کشور از ابعاد فنی، ایمنی، اقتصادی و سایر جنبه های تاثیرگذار، نقش موثری ایفا می‌کند.

کد خبر: ۲۴۹٬۱۷۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha