۲۲ مهر ۱۴۰۲ - ۱۸:۰۶
تخمین آژانس مودیز از کاهش رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی

تخمین آژانس مودیز از کاهش رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی

مودیز: جنگ غزه مقاومت اقتصادی رژیم صهیونیستی را آزمایش خواهد کرد.

به گزارش بازار، آژانس رتبه بندی اعتباری مودیز شامگاه پنجشنبه اعلام کرد که جنگ کنونی بین رژیم صهیونیستی و مقاومت فلسطین در نوار غزه، مقاومت اقتصاد رژیم صهیونیستی را آزمایش خواهد کرد.

این آژانس در گزارشی با اشاره به شوک رژیم صهیونیستی از حمله مقاومت به شهرک‌های نوار غزه و واکنش ارتش نسبت به نوار غزه، در گزارشی اعلام کرد که «رویداد امنیتی با عملیات‌های قبلی متفاوت خواهد بود».

در این گزارش آمده است: «در گذشته، اعتبار دولتی رژیم صهیونیستی در برابر حملات و اقدامات نظامی انعطاف‌پذیری نشان داده است... با این حال، درگیری طولانی‌مدت که به طور دائم و به طور قابل‌توجهی فعالیت اقتصادی را تضعیف می‌کند، این انعطاف‌پذیری را آزمایش خواهد کرد.»

مودیز اعلام کرد که رویدادهای جاری به احساسات در بازارها آسیب رساند و به دلیل حساسیت به رویدادهای خاورمیانه منجر به افزایش قیمت نفت شد.

این آژانس نتیجه می‌گیرد که انتظار می‌رود شاخص‌های اقتصادی به‌ویژه بی‌ثبات باقی بمانند و بر عدم قطعیت ژئوپلیتیکی منطقه و نوسان قیمت نفت بیفزایند.

اما این گزارش تایید می‌کند که سناریویی که در آن اقدام نظامی در سراسر منطقه تشدید شود، پیامدهایی برای رشد جهانی و همچنین تورم خواهد داشت.

انتظار می‌رود این آژانس گزارش دیگری را منتشر کند که تحلیلگران اقتصادی در تل آویو انتظار دارند رتبه اعتباری رژیم صهیونیستی را کاهش دهد و این امر هزینه استقراض یا انتشار اوراق قرضه را افزایش می‌دهد.

کد خبر: ۲۴۹٬۱۶۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha