۳۰ خرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۷
خط دوم راه آهن قزوین-کرج راندمان خدمت رسانی به مردم را افزایش می‌دهد
وزیر راه و شهرسازی:

خط دوم راه آهن قزوین-کرج راندمان خدمت رسانی به مردم را افزایش می‌دهد

قزوین- وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه خط آهن از کشش و استقبال خوب مردم برخوردار است، گفت: می‌توانیم با ایجاد خط دوم راه آهن قزوین-کرج راندمان و بهره وری را افزایش دهیم که امروز این مهم محقق شده است.

به گزارش خبرگزاری بازار، محمد اسلامی در مراسم افتتاح پروژه خط دوم راه آهن قزوین- کرج که به صورت ویدئو کنفرانس و با حضور مجازی رئیس جمهور و جمعی از مسئولان کشوری و استانی برگزار شد، اظهار داشت: خط آهن قزوین به کرج و در نهایت تهران از خطوط پر تردد کشور است که طی چند سال گذشته ایجاد خط دوم برای این مسیر به یک دغدغه و مطالبه عمومی در بین مردم این دو استان تبدیل شده بود.

وی بیان کرد: ایجاد خط دوم این مسیر در کنار افزایش راندمان بهره وری و خدمت رسانی مطلوب تر به مردم ظرفیت حرکت قطارهای پرسرعت تا سقف ۱۶۰ کیلومتر مربع را نیز ایجاد کرده است.

افزایش خطوط و تسهیل در خدمت‌رسانی
وزیر راه و شهرسازی گفت: راه آهن امروز به عنوان یکی از ایمن‌ترین وسایل نقلیه در دنیا مطرح است و در کشور نیز در سالیان گذشته توانسته اعتماد مردم را به خود جلب کند، لذا با توجه به رضایتمندی مردم و افزایش تمایل به سفر با قطار، افزایش خطوط و تسهیل در خدمت رسانی باید به صورت ویژه مد نظر قرار گیرد.

اسلامی گفت: در حال حاضرپروژه خط آهن قزوین – رشت نیز به بهره برداری رسیده است که مسیر ۴ ساعت و ۴۵ دقیقه از تهران تا رشت را نزدیک به ۴۵ دقیقه کاهش داده است و از سوی دیگر نگرانی همیشگی مردم برای ترافیک و مشکلات تردد در این مسیر را نیز رفع کرده است.

وی بیان کرد: امروز چندین پروژه دیگر در این حوزه در کشور به بهره‌برداری می‌رسد که اجرای این پروژه‌ها اتفاقات خوبی را برای استان رقم می‌زند.

خط دوم راه آهن قزوین-کرج  ترانزیت کالا به تهران را تسهیل می‌بخشد
مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین نیز در بخش دیگری از این مراسم اظهار داشت: استان قزوین با شهرک های صنعتی متعدد برای ترانزیت کالا و ارسال این محصولات به سایر استان های کشور نیازمند شبکه ای مناسب برای حمل و نقل است که دو خطه شدن مسیر قزوین به کرج میتواند این فرآیند را تسهیل بخشد.

ابراهیم مبارک قدم بیان کرد:  این پروژه در ۱۰۳ کیلومتر مسیر  و با اعتباری بالغ بر ۵۷۴ میلیارد تومان به بهره برداری رسید که می‌تواند زیرساختی برای ایجاد دهکده لجستیک در استان قزوین باشد.

وی خاطرنشان کرد: قزوین از استان‌های پیشتاز در این حوزه است که با قدمتی بیش از ۸۰ سال توانسته مسئولیت ایجاد ارتباط بین استان های مختلف کشور را برقرار کند.

مدیرکل راه و شهرسازی استان قزوین افزود:کاهش مصرف سوخت، رفع ترافیک مسیرهای ارتباطی و ایجاد ارتباط ایمن و ارزان قیمت از مزایای راه آهن است که میتواند بستر مبادلات تجاری و اقتصادی فراوان را فراهم کند.

کد خبر: ۲۴٬۹۰۴

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha