۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۹
دارایی بانک ها باید تبدیل به ارائه تسهیلات و سرمایه در گردش برای تولید شود
نماینده مردم بندر انزلی در مجلس:

دارایی بانک ها باید تبدیل به ارائه تسهیلات و سرمایه در گردش برای تولید شود

دنیامالی، نماینده مردم بندر انزلی در مجلس گفت: بانک‌ها باید دارایی‌های خود را به زیر ده درصد برسانند، برخی بانک‌ها ۸۰ درصد دارایی دارند و باید این میزان تبدیل به تسهیلات و ریال در گردش شود.

به گزارش بازار به نقل از خانه ملت، احمد دنیا مالی نماینده مردم بندرانزلی در دور یازدهم مجلس،  با بیان اینکه بانک‌ها تحت سیطره بانک مرکزی و وزارت اقتصاد و دارایی کار نمی‌کنند، گفت: اکثر بانک‌ها اکنون در حال بنگاهداری هستند و خرید و فروش زمین و ملک انجام می‌دهند در صورتی که باید براساس قانون بانک مرکزی حداکثر ۱۰ درصد دارایی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه بانک‌ها باید دارایی‌های خود را به زیر ده درصد برسانند، افزود: برخی بانک‌ها ۸۰ درصد دارایی دارند و باید این میزان تبدیل به تسهیلات و ریال در گردش شود.

دنیا مالی تصریح کرد: نود درصد دارایی بانک‌ها باید تبدیل به ارائه تسهیلات و سرمایه در گردش برای تولید شوند و به صورت گردشی به اقتصاد کشور کمک کنند.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس اظهار کرد: زمانی که بانک‌ها مشغول بنگاهداری هستند، مسلما پایه پولی تضعیف شده و رفتارها و تجارت ضربدری میان بانک‌ها شکل می گیرد و این موضوع یکی از مهمترین دلایل کاهش ارزش پول ملی است.

کد خبر: ۲۴٬۹۰۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha