۲۰ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۵۵
وزیران نفت ایران و سوریه بر تقویت همکاری‌ها در حوزه انرژی تأکید کردند

وزیران نفت ایران و سوریه بر تقویت همکاری‌ها در حوزه انرژی تأکید کردند

وزیران نفت ایران و سوریه پنجشنبه در حاشیه مجمع بین‌المللی هفته انرژی روسیه در مسکو دیدار و ضمن بررسی مسائل منطقه‌ای و تحولات بازار انرژی، بر تقویت همکاری‌ها در این عرصه تأکید کردند.

به گزارش بازار، جواد اوجی وزیر نفت در این دیدار گفت:‌ گسترش روابط با سوریه مورد تأکید رهبر معظم انقلاب و دولت آیت‌الله رئیسی است، از این رو، از توسعه مناسبات دوجانبه تهران – دمشق استقبال می‌کنیم.

اوجی با اشاره به سفر اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲ رئیس‌جمهوری اسلامی ایران و هیات عالی‌رتبه همراه به سوریه گفت: توافقات شکل‌گرفته میان دو کشور در این سفر را به شکل جدی پیگیری کرده‌ایم.

وزیر نفت در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به وقایع منطقه گفت:‌ عملیات طوفان الاقصی برای همه غیرمنتظره بود و رژیم صهیونیستی و سرویس‌های امنیتی آن را با وجود همه ادعاها، غافلگیر کرد و هیمنه پوشالی اسرائیل را فروریخت.

اوجی با بیان اینکه ماهیت و وضعیت اسرائیل در عملیات الاقصی برای جهان اسلام بیش از پیش آشکار شد، گفت:‌ مردم ایران ضمن اعلام حمایت از دفاع مردم فلسطین از حقوق پایمال شده آنها در هفت دهه گذشته، از حملات ناجوانمردانه به غزه و تنگنای کنونی در این منطقه ناراحت هستند؛ باید با بهره‌گیری از ظرفیت‌های بین‌المللی از آلام مردم فلسطین کاست.

در این دیدار که با حضور سفیران ایران و سوریه در مسکو برگزار شد، فراس قدور وزیر نفت سوریه نیز بر اهمیت توسعه مناسبات با جمهوری اسلامی ایران در حوزه‌های مختلف از جمله نفت و انرژی تأکید کرد.

قدور با اشاره به تحولات فلسطین بر حمایت از مردم مظلوم این کشور به ویژه در مقطع کنونی تأکید کرد.

وزیر نفت جمهوری اسلامی ایران که روز چهارشنبه در رأس هیاتی و بنا به دعوت رسمی معاون نخست وزیر روسیه به مسکو سفر کرده است، ‌ در نخستین روز سفر خود در آیین گشایش مجمع بین‌المللی انرژی روسیه که با حضور ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهوری این کشور برگزار شد، ‌شرکت کرد.

اوجی که ریاست طرف ایرانی کمیسیون مشترک همکاری اقتصادی ایران و روسیه را برعهده دارد، در حاشیه این رویداد بین‌المللی حوزه انرژی، همچنین با الکساندر نوواک معاون نخست وزیر و رئیس طرف روسی این کمیسیون درباره توسعه مناسبات دوجانبه گفت‌وگو کرد. دیدار با الکسی میلر مدیرعامل شرکت گازپروم و بازدید از برخی موسسات فعال در صنعت نفت و گاز روسیه از دیگر برنامه‌های وزیر نفت در نخستین روز سفر به مسکو بود.

وزیر نفت قرار است روز پنجشنبه در میزگرد تخصصی مجمع بین المللی انرژی در مسکو که با حضور برخی مقامات کشورهای شرکت کننده از جمله معاون نخست وزیر روسیه برگزار می‌شود، درباره وضعیت انرژی در آینده جهان سخنرانی کند.

کد خبر: ۲۴۸٬۹۶۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha