۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۵۳
احتمال وقوع سیلاب در گلستان| دمای هوا ۲۰ درجه کاهش می‌یابد
مدیرکل هواشناسی گلستان خبرداد؛

احتمال وقوع سیلاب در گلستان| دمای هوا ۲۰ درجه کاهش می‌یابد

گرگان- کمالی، مدیرکل هواشناسی گلستان از ورود سامانه سرد و بارشی به استان خبرداد و گفت: با توجه به نوع فعالیت این سامانه امکان وقوع سیلاب در گلستان وجود دارد.

امان محمد کمالی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: سامانه سرد بارشی از امروز (چهارشنبه) به استان نفوذ کرده و سبب بارش باران در غرب گلستان شد.

مدیرکل هواشناسی گلستان افزود: رفته رفته دامنه اثر این سامانه به کل پهنه استان کشیده شده و شاهد بارش باران در اغلب نواحی گلستان خواهیم بود.

وی بیان کرد: از پیامدهای این سامانه، بارش باران، رعد و برق، پدیده مه، کاهش محسوس دما بین ۱۵ الی ۲۰ درجه، ریزش برف در مناطق کوهستانی و وزش نسبتا شدید باد خواهد بود.

کمالی اضافه کرد: با توجه نوع فعالیت این سامانه آبگرفتگی معابر به ویژه نواحی غربی و کوهپایه‌ای، احتمال برخورد صاعقه و بالا آمدن سطح آب رودخانه‌ها و اختلال در تردد جاده‌ای دور از انتظار نیست.

مدیرکل هواشناسی گلستان با بیان این که فعالیت این سامانه تا شامگاه پنجشنبه در استان ادامه خواهد داشت، گفت: طی این مدت شهروندان از اسکان در بستر و حاشیه رودخانه‌ها خودداری کرده و در ترددهای جاده‌ای احتیاط داشته باشند و مسئولان هم تمهیدات پیشگیرانه را انجام دهند.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای گلستان هم در این خصوص گفت: از بامداد پنج شنبه ۲۰ مهر لغایت عصر پنج شنبه همان روز، احتمال وقوع سیل در استان و کاهش ۱۵ الی ۲۰ درجه‌ای دما، وزش باد نسبتا شدید و پدیده مه در استان وجود دارد.

عبدالرضا کابلی افزود: بر اساس هشدار هواشناسی از هم استانی‌ها تقاضا می شود، در حاشیه رودخانه‌های دائمی و فصلی استان توقف نکنند و از نزدیک شدن به رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مخازن سدها و تأسیسات آبی خودداری کنند.

کد خبر: ۲۴۸٬۸۵۹

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha