آمادگی همه‌جانبه اتاق تهران برای توسعه مناسبات اقتصادی ایران و عربستان
در دیدار سرکنسول ایران در جده و رئیس اتاق تهران مطرح شد

آمادگی همه‌جانبه اتاق تهران برای توسعه مناسبات اقتصادی ایران و عربستان

در دیدار سرکنسول ایران در عربستان با دبیرکل اتاق بازرگانی تهران، امکان برقراری مناسبات اقتصادی بخش ‌خصوصی ایران با عربستان با آغاز دوره تازه در روابط سیاسی دو کشور، مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

به گزارش بازار، در دیدار حسن زرنگار، سرکنسول ایران در شهر جده عربستان، و محمود نجفی عرب رئیس اتاق تهران زمینه‌های توسعه روابط تجاری و اقتصادی ایران و عربستان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این ملاقات که بهمن عشقی، دبیرکل اتاق تهران نیز حضور داشت، آمادگی اتاق تهران برا برپایی همایش فرصت‌های تجاری ایران و عربستان اعلام شد.

در این جلسه رئیس اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه توسعه در مناسبات اقتصادی میان ایران و عربستان به بهبود و توسعه روابط سیاسی دو کشور هم منجر خواهد شد، آمادگی اتاق تهران برای همکاری با کنسول ایران در جده در رابطه با شناسایی بازار و فرصت‌های تجاری این کشور به شرکت‌ها و فعالان اقتصادی ایران و همچنین معرفی ظرفیت‌های بازار ایران به تجار و بازرگانان عربستانی را اعلام کرد.

محمود نجفی‌عرب با اشاره به آمادگی اتاق تهران برای تاسیس و راه‌اندازی دفتر نمایندگی اتاق تهران در جده تصریح کرد: اتاق تهران آماده است تا با همکاری کنسول ایران در جده، همایش معرفی فرصت‌های تجاری ایران و عربستان با حضور فعالان اقتصادی از دو کشور را برگزار کند.

سرکنسول ایران در جده، نیز در این نشست ضمن تاکید بر لزوم تنیدگی اقتصادی و تجاری ایران و عربستان در دوره پیش‌رو از مناسبات دو کشور، عنوان کرد که طی دوره حضور خود در جده، زمینه‌های همکاری تجاری و سرمایه‌گذاری بخش‌خصوصی دو کشور را با همکاری و تعامل با اتاق تهران مورد بررسی و آماده‌سازی قرار خواهد داد.

حسن زرنگار ابرقوئی یادآور شد که تلاش خواهد کرد زمینه حضور فعالانه شرکت‌های ایرانی در نمایشگاه‌های تجاری جده را فراهم کند تا فرصت آشنایی بنگاه‌های دو کشور با ظرفیت‌های تولیدی و صادراتی دو طرف فراهم شود.

کد خبر: ۲۴۸٬۸۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha