۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۱۲
احیای تالاب حله برای حمایت از معیشت کشاورزان و دامداران| تنفس جدید زیستگاه پرندگان و پستانداران
استاندار بوشهر خبر داد:

احیای تالاب حله برای حمایت از معیشت کشاورزان و دامداران| تنفس جدید زیستگاه پرندگان و پستانداران

بوشهر- استاندار بوشهر از احیای تالاب حله برای حمایت از معیشت کشاورزان و دامداران خبر داد و گفت: زیستگاه پرندگان و پستانداران این منطقه نیز احیا می شود.

به گزارش خبرنگار بازار، احمد محمدی زاده استاندار بوشهر ظهر چهارشنبه با همراهی مسئولان استانی و شهرستانی از عملیات اجرایی احیای تالاب حله بازدید و ضمن بررسی موانع و مشکلات اجرای این پروژه، دستورات لازم را برای رفع مشکلات و تسریع در تکمیل این طرح صادر کرد.

استاندار بوشهر با اشاره به اهمیت و ضرورت احیای این تالاب اظهار داشت: خشکسالی های چند سال اخیر موجب کاهش آبگیری تالاب حله شد و علاوه بر مشکلاتی که برای آب کشاورزی منطقه ایجاد شد، زیستگاه پرندگان و جانوران این تالاب نیز به مخاطره افتاده بود.

احمد محمدی زاده افزود: عملیات اجرایی احیای تالاب حله به منظور حمایت از معیشت کشاورزان و دامداران و حفاظت از زیست بوم این منطقه از تابستان امسال آغاز شده که امیدوارم با تزریق به موقع اعتبارات، در کوتاه ترین زمان ممکن شاهد تکمیل این طرح باشیم.

وی با بیان اینکه، منطقه حفاظت شده حله ۴۴ هزار هکتار، وسعت دارد یادآور شد: در این منطقه گیاهان تالابی شامل نخل مرداب، نی بزواش، پیازین و لوئی و گیاهان خشکی زی مانند گیاهان گز و کهور دیده می شوند.

محمدی زاده بیان کرد: پستانداران این منطقه نیز شامل گرگ، شغال، روباه معمولی، خرگوش و گربه وحشی است.

وی اضافه کرد: درنا، فلامینگو، اگرت، اردک مرمری، اردک سفید، غاز خاکستری، انواع سلیم و سایر پرندگان آبزی و کنار آبزی و انواع بازهای شکاری نیز از پرندگان این تالاب به شمار می روند.

کد خبر: ۲۴۸٬۷۵۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha