۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۸
بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۸ پروژه آب و فاضلاب
مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور اعلام کرد

بهره‌برداری و آغاز عملیات اجرایی ۸ پروژه آب و فاضلاب

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور گفت: همزمان با سفر رئیس جمهور به استان فارس، ۸ طرح بزرگ آب و فاضلاب با صرف اعتباری بالغ بر ۱۳هزارو ۶۴۰ میلیارد ریال بهره‌برداری و عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود.

به گزارش بازار، اتابک جعفری در آستانه دومین سفر رئیس جمهوری به استان فارس گفت: فاز اول طرح فاضلاب شهر آباده شامل مدول (بخش) اول تصفیه خانه فاضلاب ۱۰ هزار مترمکعبی آماده بهره‌برداری است و ۱۱۳ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب برای جمعیتی بالغ بر ۶۶هزارو ۱۰۰ نفر با اعتبار به‌روزرسانی‌شده ۱۰هزار میلیارد ریال در حال انجام است.

او ادامه داد: همچنین تصفیه‌خانه و شبکه جمع آوری فاضلاب روستای شهر میان شهرستان اقلید، شامل یک باب تصفیه خانه ۳۳۰ مترمکعبی و ۱۴ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب جهت جمعیتی بالغ بر ۲۳۴۰ نفر، با اعتباری معادل ۱۰۷۰ میلیارد ریال در حال انجام است.

وی افزود: تصفیه‌خانه و شبکه جمع‌آوری فاضلاب روستای شهید آباد شهرستان خرم بید، شامل یک باب پکیج تصفیه فاضلاب ۱۴۰ مترمکعبی و ۷ کیلومتر شبکه جمع آوری فاضلاب برای جمعیتی بالغ بر ۹۴۸ نفر، با اعتباری معادل ۶۹۰ میلیارد ریال نیز آماده بهره‌برداری است. از سوی دیگر فاز نخست طرح آبرسانی به مجتمع آبرسانی بخش بالاده شهرستان کازرون، شامل حفر و تجهیز ۲ حلقه چاه، اجرای ۲۵ کیلومتر خط انتقال آب و ۱۲هزارو ۸۰۰ متر اصلاح شبکه جهت تأمین آب شرب ۱۴ روستا و یک شهر با ۳۰ هزار نفر جمعیت به بهره‌برداری خواهد رسید.

جعفری فاز اول طرح آبرسانی به شهر داراب را از دیگر اقدامات انجام شده در استان فارس دانست و گفت: این طرح شامل حفر و تجهیز ۵ حلقه چاه، برق رسانی به طول ۸۵۰ متر، اجرای ۷ کیلومتر خط انتقال، کف شکنی و مهندسی مجدد ۷ حلقه چاه جهت تأمین آب شرب شهر داراب با ۶۲هزار نفر جمعیت، با اعتباری بالغ بر ۶۰۰ میلیارد ریال صورت می‌گیرد.

مدیرعامل شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور فاز نخست طرح آبرسانی به شهر فسا از منطقه شیدانک، اجرای ۸۲۰۰ متر خط انتقال جهت تأمین آب شرب شهر فسا با ۱۱۲ هزارنفر جمعیت، فاز اول طرح آبرسانی به شهرحاجی آباد شهرستان زرین دشت و طرح آبرسانی به روستاهای مجموعه تخته سنگ و بانش شهرستان بیضا را از دیگر طرح‌های جاری استان فارس دانست که با بهره‌برداری از این طرح‌ها جمعیتی بالغ بر ۳۰۱ هزار نفر در ۵ شهر و ۳۴ روستا در ۸ شهرستان استان فارس از مزایای آن منتفع می شوند.

جعفری در بخش پایانی اظهارات خود به برخی اقدامات انجام شده در شهر شیراز نیز اشاره کرد و گفت: احداث مدول‌های ۳ و ۴ تصفیه خانه فاضلاب شماره ۲ شهر شیراز و احداث مدول اول تصفیه‌خانه غربی شهر جدید صدرا در حال کلنگ‌زنی و اجرای مخزن ۲۰ هزار متر مکعبی حسین آباد سرتل در آستانه افتتاح است.

کد خبر: ۲۴۸٬۷۴۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha