۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۵
مصوبه مجلس برای تسریع در تکمیل زنجیره ارزش صنایع پایین‌دستی نفت و گاز
بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور؛

مصوبه مجلس برای تسریع در تکمیل زنجیره ارزش صنایع پایین‌دستی نفت و گاز

نمایندگان مجلس به وزارت نفت اجازه دادند تخفیف‌های پلکانی نرخ خوراک را با استفاده از اوراق تسویه مبتنی بر خوراک، در طول زنجیره ارزش صنایع پایین‌دستی نفت و گاز به سرمایه‌گذاران تخصیص دهد.

به گزارش بازار، نمایندگان در نشست علنی نوبت صبح امروز (چهارشنبه ۱۹ مهر) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با بند(چ) ماده ۴۸ این لایحه موافقت کردند.

براساس بند (چ) ماده ۴۸ این لایحه؛ به وزارت نفت اجازه داده می شود تخفیف‌های پلکانی نرخ خوراک موضوع جزء (۳) تبصره ذیل بند (الف) ماده (۱) قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) را با استفاده از «اوراق تسویه» مبتنی بر خوراک، در طول زنجیره ارزش صنایع پایین‌دستی نفت و گاز به سرمایه‌گذاران دارای قراردادهای بلندمدت تخصیص دهد. این اوراق صرفاً با ارزش اسمی و بدون قابلیت مبادله برای تسویه هزینه خوراک قابل استفاده خواهد بود.

آیین‌نامه اجرائی این بند مشتمل بر شیوه اجرا و نحوه توزیع مشوق در حلقه‌های مختلف زنجیره ارزش و سایر ضوابط توسط وزارت نفت با همکاری وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و امور اقتصادی و دارایی و سازمان ظرف شش ماه پس از لازم‌الاجرا شدن این قانون به تصویب هیأت وزیران می‌رسد.

کد خبر: ۲۴۸٬۷۱۰

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha