۱۹ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۱۹
ضرورت تکمیل روند علاج بخشی خلیج گرگان| لایروبی فرآیند خشکسالی را به تاخیر می‌اندازد
در گفتگو با بازار بیان شد؛

ضرورت تکمیل روند علاج بخشی خلیج گرگان| لایروبی فرآیند خشکسالی را به تاخیر می‌اندازد

گرگان- علیخانی، مدیرکل بازرسی گلستان گفت: لایروبی کانال آشور کار موقتی و مقدمه‌ای است و باید مراحل دیگر آن را هم انجام دهیم و اگر سایر اقدامات انجام نشود مانند پول در دریا رهاکردن است.

عبدالله علیخانی در گفتگو با خبرنگار بازار اظهار کرد: در زمینه لایروبی کانال آشور در خلیج گرگان سازمان بازرسی ورود خوبی داشته و اقدامات تاکنون مثبت بوده است.

مدیرکل بازرسی گلستان افزود: وضعیت حال حاضر خلیج گرگان به سمتی پیش می‌رود که خطر پسروی بیشتر آب وجود دارد که در این زمینه دو عامل مهم انسانی و عوامل اقلیمی و محیط زیستی نقش دارند.

وی بیان کرد: لایروبی کانال آشور مراحل پایانی خود را طی می‌کند و سازمان محیط زیست و بازرسی به دقت بر روی این پروسه نظارت کرده تا این هزینه‌ها واقعاً موثر باشد.

علیخانی ادامه داد: مفید بودن لایروبی منوط به استمرار پروسه پروژه علاج بخشی خلیج گرگان است که در ادامه باید پمپاژ و تامین حقابه خلیج اتفاق بیفتد، در غیر این صورت لایروبی بی فایده خواهد.

بازرس کل استان گلستان گفت: لایروبی کار موقتی است و کار تمام نیست و باید ادامه روند هم اجرایی شود.

طبق گفته وی پروسه لایروبی تنها ۲.۵ الی پنج سال خشک شدن خلیج گرگان را به تعویق می‌اندازد و فرصتی به دست می‌دهد تا اقدامات بعدی انجام شود.

علیخانی بیان کرد: مذاکره با کشور روسیه برای تامین حقابه از ولگا، تامین حقابه خلیج گرگان از منابع تغذیه کننده داخلی و همچنین تعیین تکلیف پساب و فاضلاب از دیگر مواردی است که باید در دستور کار مدیران قرار بگیرد.

وی تصریح کرد: مسئله خلیج گرگان برای ۲۰ سال پیش است و باید از سال‌های گذشته داد آن را می‌زدیم، درست مانند دریاچه ارومیه که خشکی آن از دهه ۷۰ زده شد.

مدیرکل بازرسی گلستان متذکر شد: لایروبی کانال آشور کار موقتی و مقدمه‌ای است و باید مراحل دیگر آن را هم انجام دهیم و اگر سایر اقدامات انجام نشود مانند پول در دریا رها کردن است.

علیخانی گفت: باید دستگاه‌های متولی و بازرسی در این زمینه مراحل را تعقیب کرده تا گام به گام کارهای بعدی انجام شود.

وی تأکید کرد: از تخلفات عمدی مسئولان که مربوط به توسعه پایدار و نسل‌ها است چشم پوشی نمی‌کنیم.

کد خبر: ۲۴۸٬۶۲۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha