انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات و آموزش‌ و پرورش تهران

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات و آموزش‌ و پرورش تهران

روز سه‌شنبه ۱۸ مهرماه، به‌منظور اجرای مطلوب طرح پیشگیری استعمال دخانیات در مدارس، تفاهم‌نامه همکاری میان جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران و اداره کل آموزش‌وپرورش شهر تهران منعقد شد.

به گزارش بازار به نقل از روابط عمومی «جمعیت»، در نشستی که امروز با حضور آقای علیرضا کریمیان مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران، دکتر سید احمد موسوی معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش تهران، عباس کیوانلو مدیر سازمان دانش‌آموزی تهران، حجت‌الاسلام سید حسن معین شیرازی رئیس هیئت‌مدیره، دکتر محمدرضا مسجدی دبیر کل، علی عطا طاهری مدیر اجرایی و حمیدرضا شاهسون دبیر شورای طرح پاد جمعیت مبارزه با استعمال دخانیات ایران در محل این اداره کل برگزار شد، تفاهم‌نامه همکاری به امضای طرفین رسید.

مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران در این نشست، ضمن قدردانی از اقدامات جمعیت در راستای کنترل و مقابله با استعمال دخانیات، برای اجرای تفاهم‌نامه همکاری اعلام آمادگی کرد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش‌وپرورش تهران در این نشست بیان کرد: با توجه به جامعه دانش‌آموزی یک‌میلیون و ۳۰۰ هزارنفری شهر تهران، ظرفیت و آمادگی برای اجرای طرح پاد وجود دارد.

رئیس هیئت ‌مدیره جمعیت نیز با اشاره به تلاش‌های بی‌وقفه این موسسه مردم نهاد برای اجرای طرح پاد در مدارس، از مدیرکل آموزش‌وپرورش شهر تهران درخواست کرد در راستای تسریع اجرای این طرح، همکاری لازم با «جمعیت» صورت پذیرد.

در ادامه دبیر کل جمعیت، نیز در توضیح تفاهم‌نامه همکاری گفت: موضوع این تفاهم‌نامه آموزش رایگان مدارس برای پیشگیری از استعمال دخانیات (طرح پاد) و اجرای طرح فراموز نفس پاک برای دانش آموزان مقطع ابتدایی است.

مسجدی تصریح کرد: از جمله اهداف اجرای طرح‌ پاد می توان به تقویت آگاهی، نگرش و عملکرد دانش آموزان نسبت به موضوع دخانیات، افزایش آگاهی والدین از موضوعات ضد دخانی و روش‌های پیشگیری از مصرف دخانیات در نوجوانان، افزایش آگاهی مدیران، مربیان و معلمین از موضوعات ضد دخانی، روش‌های پیشگیری از مصرف دخانیات در نوجوانان و جلب مشارکت سایر سازمان‌ها و نهادهای مرتبط به منظور اجرای طرح اشاره کرد.

وی بیان کرد: در طرح پاد (پیشگیری استعمال دخانیات) ابتدا از مدرسه و سپس به سوی محله و شهر بدون دخانیات گام برمی‌داریم.

گفتنی است؛ در این نشست طرفین ابراز امیدواری کردند که با استفاده از ظرفیت‌ها و امکانات علمی یکدیگر بتوانند طرح‌های مذکور را با موفقیت اجرا کنند.

کد خبر: ۲۴۸٬۵۷۱

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha