۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۷
بدهی تامین اجتماعی به وزارت بهداشت صفر شد
رئیس سازمان تامین اجتماعی:

بدهی تامین اجتماعی به وزارت بهداشت صفر شد

سالاری، رئیس سازمان تامین اجتماعی از صفر شدن بدهی این سازمان به مراکز درمانی وزارت بهداشت خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از صداوسیما، مصطفی سالاری، رئیس سازمان تامین اجتماعی، به طلب مراکز درمانی از سازمان تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: طبق تعهدی که به رئیس جمهور، وزرای بهداشت و رفاه داده ایم بدهی انباشته شده تامین اجتماعی را به مراکز درمانی تابع وزارت بهداشت صفر کرده ایم.

رئیس سازمان تامین اجتماعی افزود: این در حالی است که پارسال همین موقع ۱۰ هزار میلیارد تومان بنا به اعلام وزارت بهداشت بدهکار بودیم، ولی امروز بدهی ما صفر شده است و این یعنی بهانه‌ای برای پذیرش نکردن دفترچه‌های بیمه نمی‌ماند.

سالاری به بدهی این سازمان به بیمارستان‌های خصوصی هم اشاره کرد وگفت: در مراکز خصوصی هم اسناد را تا آذر ماه ۹۸ رسیدگی کرده ایم، ولی دو ماه عقب بوده است که آنرا هم به بزودی صفر خواهیم کرد.

رئیس تامین اجتماعی درباره نسخه نویسی الکترونیک اظهار کرد: ظرف امسال من بسیار خوش بین هستم نسخه نویسی الکترونیک را در مراکز درمانی تامین اجتماعی و وزارت بهداشت نهایی و اجرایی کنیم و البته مقدمات را فراهم کرده و همین الان در مراکز ملکی تامین اجتماعی نسخه نویسی کاغذی دیگر دیده نمی‌شود.

وی گفت: در حال حاضر در استان‌های یزد و کردستان نسخه نویسی الکترونیکی را آغاز کرده ایم که ۹۰ درصد در این استان‌ها رعایت شده است و در کل کشور هم اگر مشکلات اجتماعی و سخت افزاری آن را حل کنیم ظرف امسال دفترچه‌های تامین اجتماعی کاغذی را صد در صد حذف می‌کنیم اقدامی که باعث می‌شود ۱۸ درصد مراجعات بیمه شده‌ها کاهش یابد.

رئیس سازمان تامین اجتماعی گریزی هم به تاخیر در پرداخت بیمه بیکاری ناشی از کرونا زد و گفت: از دلایل تاخیر در پرداخت این است که یا ارقام شماره حساب را اشتباه ارسال کردند و یا شماره حساب همسرشان را برای سازمان تامین اجتماعی پیامک کردند، ولی این افراد فرصت دارند مجدد شماره حساب صحیح خودشان را برای ما ارسال کرده و ما هم قول می‌دهیم با همکاری خوبی که با خزانه داریم ظرف ۴ روز مقرری بیمه بیکاری را پرداخت نماییم.

کد خبر: ۲۴٬۸۵۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha