۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۶
خرید ۳۰ هزار تن گندم در مازندران
سرپرست غله و خدمات بازرگانی مازندران خبر داد

خرید ۳۰ هزار تن گندم در مازندران

ساری- سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی مازندران از خرید بیش از ۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در استان خبر داد.

به گزارش بازار به نقل از غله مازندران، بهرام نجفی با بیان اینکه از ۱۴ خرداد ماه تاکنون ۳۰ هزار تن گندم مازاد بر نیاز کشاورزان استان خریداری شده است، افزود: ارزش گندم خریداری شده از کشاورزان مازندرانی ۷۵۲ میلیارد و ۷۳۵ میلیون ریال است که فایل های خرید برای پرداخت بهای گندم دریافتی در اختیار بانک کشاورزی قرار داده شد.

نجفی افزود: ۲۳ مرکز شامل مراکز خرید ملکی و کارخانه های آردسازی و سیلوهای بخش خصوصی و تعدادی از مراکز تعاونی روستایی برای خرید محصول گندم در استان مازندران از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز شد و آماده برای عملیات خرید تضمینی گندم هستند.

وی افزود: شهرستان بهشهر با ۳۷ درصد و گلوگاه با ۲۶ درصد از تحویل گندم به مراکز خرید اداره کل غله مازندران دارای بیشترین آمار تحویل این محصول در سطح استان می باشند.

نجفی با اشاره به قیمت تضمینی گندم اظهار داشت: قیمت پایه خرید تضمینی هر کیلوگرم گندم در سال زراعی جاری بر اساس ۴ درصد افت مفید و یک درصد غیر مفید ۲۵ هزار ریال تعیین شده که نسبت به سال گذشته بیش از ۴۷ درصد افزایش داشته است.

وی در پایان اظهار داشت: خرید گندم تنها از کشاورزان و خدمات دهندگانی صورت می گیرد که نام آنها در سامانه پهنه بندی سازمان جهاد کشاورزی ثبت شده باشد.

کد خبر: ۲۴٬۸۵۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha