۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۶:۴۳
الزامات آمادگی شبکه انتقال و فوق توزیع در تابستان ۱۴۰۳ تشریح شد
از سوی معاون شرکت توانیر؛

الزامات آمادگی شبکه انتقال و فوق توزیع در تابستان ۱۴۰۳ تشریح شد

معاون شرکت توانیر در گردهمایی معاونان بهره برداری شرکت‌های برق منطقه‌ای، الزامات آمادگی شبکه انتقال و فوق توزیع برق در زمستان پیش رو و تابستان ۱۴۰۳ را تشریح کرد.

به گزارش بازار، محمد الله داد در این گردهمایی با اشاره به ویژگی‌های مترتب بر شبکه سراسری در تابستان امسال، از بروز پدیده‌های متعدد مرتبط با رفتار بار شبکه ازجمله رخداد اوج بار برخی مناطق در روز جمعه و قله ۹ هزار مگاواتی صنایع بزرگ خبر داد که با بروز پدیده دور از انتظار ریزگرد و آلایندگی در برخی استان‌ها همراه بود و با توجه به ضرورت حل این معضل، ایجاد ناوگان شستشوی مقره و پست‌ها با تأکید معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر در دستور کار تمامی شرکت‌های برق منطقه‌ای قرار گرفت.

وی با تأکید بر اجرای اقدامات لازم برای آمادگی کریدورهای شبکه سراسری در زمستان پیش رو و تابستان آینده از شرکت‌های برق منطقه‌ای خواست بازدید از خطوط به ویژه در مناطق سرقت خیز را تشدید کنند.

معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر با اشاره به انجام مانورهای شناسایی نقاط سست و داغ شبکه همچنین عیب یابی شبکه از طریق ترموگرافی و استفاده از پهپاد گفت: در زمینه کنترل ضریب قدرت شبکه در حوزه ۹ هزار مگاوات صنایع بزرگ، شاهد ضریب قدرت زیر ۰.۸ درصد در برخی از مشترکان هستیم که باید پیگیری‌های لازم نسبت به خسارت ضریب قدرت زیر ۰.۹ درصد که بر عهده مشترک است، انجام شود.

اله داد با اشاره به ارزیابی معاونت‌های بهره‌برداری و تعمیر و نگهداری شرکت‌های برق منطقه‌ای، بر لزوم انجام اقدامات اصلاحی مطابق یافته‌ها و فرایند شناسایی شده، تأکید کرد.

بر اساس این گزارش، تکمیل ناوگان ترابری شرکت‌های برق منطقه‌ای، تأکید بر اهمیت تحلیل حوادث در بازه زمانی تعیین شده، توجه ویژه به مراقبت و تعویض بوشینگ‌های معیوب و اندازه‌گیری تلفات عایقی این تجهیزات، تکریم کارکنان، برنامه‌ریزی برای آموزش نیروهای جدید و بازآموزی نیروهای موجود، توجه به مباحث ایمنی و پیشگیری از حوادث انسانی در خط و پست و توجه به جذب و نگهداشت نیروی انسانی از دیگر تاکیدات معاون انتقال و تجارت خارجی توانیر در این گردهمایی بود.

کد خبر: ۲۴۸٬۵۲۷

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha