۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۴:۵۴
رشد ۲۱درصد قیمت مسکن در دبی چه تاثیری بر بازار املاک امارات دارد؟

رشد ۲۱درصد قیمت مسکن در دبی چه تاثیری بر بازار املاک امارات دارد؟

رشد ۲۱ درصدی قیمت مسکن در دبی چه پیامدهایی بر بازار املاک امارات داشته‌ است؟ دولت امارات چه اقداماتی را درباره رشد ۲۱ درصدی قیمت مسکن در دبی انجام داده است؟ در این نوشته بخوانید.

به گزارش بازار، خبر رشد ۲۱ درصدی قیمت مسکن در دبی برای بیشتر افراد نگرانی‌هایی ایجاد کرده است که از این به بعد وضعیت خرید و سرمایه‌ گذاری ملک در دبی به چه صورت خواهد بود. سرمایه‌گذاران مدام از خود می‌پرسند آیا باید به سراغ خرید ملک در دبی و امارات بروند یا این تصمیم را تا فروکش‌ کردن قیمت‌ها به تعویق بیاندازند؟

اگر شما هم با چنین سوالاتی درگیر شده‌اید و نمی‌دانید رشد ۲۱ درصدی قیمت مسکن در دبی چه تاثیری بر بازار امارات خواهد داشت، با ما در این نوشته همراه باشید تا همه نکات را در این باره بررسی کنیم.

عوامل موثر بر رشد ۲۱ درصدی قیمت مسکن در دبی

پیش از هرچیز بیایید بررسی کنیم چرا رشد ۲۱ درصدی قیمت مسکن در دبی اتفاق افتاده و چه عواملی در آن تاثیر داشته‌اند؟

نمایشگاه اکسپو ۲۰۲۰

یکی از مهم‌ترین عوامل رشد ۲۱ درصدی قیمت مسکن در دبی، برگزاری نمایشگاه اکسپو در این شهر بود. این نمایشگاه بین‌المللی هر پنج‌سال یک‌بار در یک کشور برگذار می‌شود و به معرفی دورنمای توسعه کشورها در قالب نمایشگاه‌های مختلف می‌پردازد. در سال ۲۰۲۰ اکسپو در دبی برگزار شد و به همین خاطر چندین سرمایه‌گذار جدید وارد خاک امارات شدند و پس از بررسی بازار ملک در این کشور به سمت سرمایه‌گذاری در ملک دبی رفتند.

کم بودن میزان مالیات

کشور امارات به عنوان بهشت مالیاتی شناخته می‌شود. در این کشور قوانین مالیاتی سخت‌گیرانه نیستند و به همین خاطر سرمایه‌گذارانی از کشورهای مختلف جهان از حمله چین، هند، پاکستان و ایران را جذب می‌کند تا در این کشور ملک بخرند. این سرمایه‌گذاران املاک و مستغلات دبی را به عنوان یک دارای ایمن و سودآور تلقی می‌کنند.

مدیریت اصولی در همه‌گیری کرونا

بحران کرونا سیستم مدیریت بسیاری از کشورها را دچار چالش کرد و دولت‌ها باید به سرعت به فکر راهی برای جلوگیری از انتشار بیماری می‌شدند. دولت امارات در این همه‌گیری کنترل و مدیریت بسیار موثری ارائه کرد و واکسیناسیون را به سرعت و دقت انجام داد. به همین خاطر امارات در ذهن مردم به کشوری با ثبات و امنیت جانی تبدیل شد.

کیفیت زندگی بالا

دبی به عنوان جواهر امارات متحده عربی شناخته می‌شود. این شهر سطح رفاه بسیار بالایی را برای ساکنان خود فراهم می‌کند و پیشرفت‌های شغلی، هزینه تحصیل در دبی، سرگرمی‌های مختلف و سیستم درمانی با کیفیت را به آن‌ها ارائه می‌کند. به همین خاطر تقاضای مهاجرت به این کشور بسیار بالا است و مهاجران نیز برای شروع زندگی اقدام به خرید ملک دبی می‌کنند.

رشد ۲۱درصد قیمت مسکن در دبی چه تاثیری بر بازار املاک امارات دارد؟

عرضه محدود ملک در دبی

با افزایش تقاضای خرید مسکن در دبی، عرضه ملک در بازار این منطقه محدود مانده است و باعث رشد ۲۱ درصدی قیمت مسکن در دبی شده است. بیشتر خانه‌هایی که در دبی برای سرمایه‌گذاران خارجی ارائه می‌شوند لوکس و گران قیمت هستند. این متعادل نبودن میزان عرضه و تقاضا، تاثیر به سزایی در رشد قیمت ملک در دبی شده است.

پیامدهای رشد ۲۱ درصدی قیمت مسکن در دبی

رشد ۲۱ درصدی قیمت مسکن در دبی چندین پیامد مختلف بر بازار املاک و مستغلات امارات داشته است. در ادامه این پیامدها را بررسی می‌کنیم:

افزایش قیمت ملک در دیگر استان‌های امارات

رشد ۲۱ درصدی قیمت مسکن در دبی باعث رشد قیمت مسکن در دیگر استان‌های همسایه نیز شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهند قیمت مسکن در شهرهای ابوظبی، شارجه و عجمان نیز افزایش داشته است. اگر می‌خواهید به‌صورت دقیق از قیمت‌های املاک در این مناطق اطلاع بیابید، به سایت دی ایکس بی‌ اف پلن مراجعه کنید.

سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت

یکی از پیامدهای رشد ۲۱ درصدی قیمت مسکن در دبی، تغییر رفتار سرمایه‌گذاران در این کشور است. بررسی‌ها نشان می‌دهند برخی از سرمایه‌گذاران تنها به این دلیل در امارات ملک می‌خرند که پس از گذشت زمان کمی، آن را به قیمت بیشتر بفروشند و سود کوتاه مدت کسب کنند. این روش باعث شده است که نوسان‌ها و ریسک‌های بازار مسکن امارات تشدید شود.

نگرانی مردم بابت قیمت رو به رشد ملک در دبی

رشد ۲۱ درصدی قیمت مسکن در دبی باعث ایجاد نگرانی برای جمعیت محلی و دیگر مهاجران شده است؛ چرا که با این افزایش‌ها افراد نمی‌توانند خانه جدید بخرند یا در پرداخت اجاره خود به مشکل بر می‌خورند. قیمت بالای مسکن در امارات باعث شده مردم به جای خرید به سراغ اجاره خانه در این کشور بروند. البته از سویی این رشد باعث شده است تا قیمت‌های اجاره‌های ماهانه و سالانه نیز افزایش بیابد. البته دولت امارات از این نگرانی‌ها آگاه است و به همین خاطر در حال انجام اقداماتی برای رفع آن‌ها است.

رشد ۲۱درصد قیمت مسکن در دبی چه تاثیری بر بازار املاک امارات دارد؟

کنترل‌های دولت برای کاهش قیمت مسکن دبی

از جمله اقدامات و پاسخ‌های نظارتی که دولت امارات برای کنترل و مهار رشد قیمت در این کشور تدارک دیده است می‌توان به این موارد اشاره کرد:

  • افزایش کارمزدها برای معامله پیاپی ملک

  • اعمال معیارهای سخت‌گیرانه برای دریافت وام مسکن

  • در نظر گرفتن سقف برای وام‌های مسکن

  • افزایش نظارت‌ها توسط کمیته تنظیم مقررات املاک و مستغلات دبی (RERA)

به نظر شما این اقدامات می‌توانند باعث کاهش رشد ۲۱ درصدی قیمت مسکن در دبی شوند؟

تاثیر رشد ۲۱ درصدی قیمت مسکن در دبی روی اجاره خانه

جمع‌بندی

در این نوشته به سراغ بررسی خبر رشد ۲۱ درصدی قیمت مسکن در دبی رفتیم و گفتیم این رشد به دلایل پیشرفت‌های اخیر امارات در نمایشگاه‌های اکسپو و زمان کرونا، رفاه بالای این کشور و عرضه محدود ملک در آن به وجود آمده است.

در بخش بعدی نیز به بررسی پیامدهای کامل رشد ۲۱ درصدی قیمت مسکن در دبی پرداختیم. به نظر شما این پیامدها به مرور زمان کنترل می‌شوند؟

اگر شما هم دوست دارید در بازار ملک دبی سرمایه‌گذاری کنید یا از طریق خرید ملک به امارات مهاجرت کنید به سایت dxboffplan.com مراجعه کنید. این سایت پروژه‌های مختلف سرمایه‌گذاری و خرید ملک در چندین کشور از جمله امارات را به شما پیشنهاد می‌کند. کارشناسان متخصص خرید ملک در دی‌ ایکس بی آف پلن نیز به شما راهنمایی می‌کنند تا در خرید و سرمایه‌گذاری خود، سود بالایی کسب کنید.

کد خبر: ۲۴۸٬۵۰۳

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha