۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۳
تشریح جزئیات تخصیص اعتبارات مسئولیت اجتماعی صنعت نفت در استان بوشهر
در گفت و گو با بازار مطرح شد:

تشریح جزئیات تخصیص اعتبارات مسئولیت اجتماعی صنعت نفت در استان بوشهر

بوشهر- سمیعی نماینده شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس جنوبی، جزئیات تخصیص اعتبارات مسئولیت اجتماعی صنعت نفت در استان بوشهر را تشریح کرد.

محمد رضا سمیعی در گفت و گوی تفصیلی با خبرنگار بازار، به انعقاد تفاهم‌نامه پروژه‌ های عمرانی شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس پرداخت و با بیان اینکه یکی از رسالت های صنایع پتروشیمی توجه به مناطق پیرامونی است اظهار داشت: از برنامه‌های مهم شرکت های پتروشیمی در منطقه پارس جنوبی، توجه به مطالبات مردم و توسعه زیرساخت‌ها بر اساس نیازهای مناطق است.

نماینده شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه پارس جنوبی با بیان اینکه کمک‌های مالی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس برای پروژه‌های تعریف شده در سازمان برنامه و بودجه اختصاص پیدا می‌کند گفت: اجرای طرح‌های عمرانی نیز به‌صورت مشارکتی است.

بهداشت، آموزش، فرهنگ و ورزش در صدر اولویت تخصیص اعتبارات

سمیعی با بیان اینکه اعتبارات شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در حوزه‌های بهداشت، آموزش، فرهنگ، ورزش و جوانان اختصاص پیدا می‌کند افزود: شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در پروژه‌های عمرانی تعریف شده به میزان 50 درصد مشارکت دارد و سازمان متولی پروژه به عنوان ناظر و اجرا کننده است و نقش این شورا تنها مشارکت در پرداخت هزینه‌ها و با تأیید فرمانداری‌های چهار شهرستان جنوبی استان بوشهر است.

مدیرعامل پتروشیمی دماوند انرژی عسلویه تأکید کرد: در راستای تحقق بیانات مقام معظم رهبری در خصوص اجرای مسئولیت‌های اجتماعی صنعت در منطقه، شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس نیز تلاش کرده با اختصاص اعتبار به پروژه‌های معرفی شده از سوی فرمانداران شهرستان‌های دیر، کنگان، جم و عسلویه، به‌صورت کامل موافقت کند و محدودیت نباشد.

سمیعی با بیان اینکه در سال گذشته افزون بر 110 میلیارد تومان برای اجرای پروژه در 4 شهرستان جنوبی استان بوشهر تصویب شد افزود: تاکنون پروژه‌های تعریف شده 62 درصد پیشرفت فیزیکی داشته‌اند و به تناسب آن نیز پرداخت‌ها از سوی این شورا انجام شده و پرداخت مابقی تعهدات، منوط بر پیشرفت پروژه‌ها و تأیید دستگاه‌های مرتبط است.

وی خاطر نشان کرد: شهرستان جم با پیشرفت 85 درصدی دارای بیشترین پرداختی و شهرستان کنگان نیز با پیشرفت 35 درصدی پروژه‌های عمرانی، دارای کمترین میزان پرداختی‌ها از ابتدای سال 1401 تاکنون از سوی شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس است.

سمیعی: دلیل جذب پایین اعتبارات در برخی از شهرستان‌ها، عدم تخصیص اعتبار 50 درصد مشارکتی دستگاه مربوطه در پروژه‌های تعریف شده است و در صورت پرداخت حق سهم سازمان متولی، به تناسب از سوی شورا نیز منابع مالی به حساب پیمانکار واریز می‌شود

مدیرعامل پتروشیمی دماوند انرژی عسلویه افزود: دلیل جذب پایین اعتبارات در برخی از شهرستان‌ها، عدم تخصیص اعتبار 50 درصد مشارکتی دستگاه مربوطه در پروژه‌های تعریف شده است و در صورت پرداخت حق سهم سازمان متولی، به تناسب از سوی شورا نیز منابع مالی به حساب پیمانکار واریز می‌شود.

سمیعی از مشارکت در تکمیل طرح آبرسانی سیراف به جم به عنوان یکی از مهمترین پروژه‌های عمرانی حوزه جنوب نام برد و گفت: تعهدات شورای راهبردی در اجرای این کلان طرح حیاتی، 100 میلیارد تومان بود که تاکنون 75 میلیارد تومان به پیمانکار پروژه واریز شده و باقی تعهدات نیز پرداخت می‌شود.

تخصیص ۲۰ میلیارد تومان برای تکمیل جاده وفاق

نماینده شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس افزود: برای تکمیل جاده ساحلی وفاق در جنوب استان بوشهر که یکی از محورهای مهم مواصلاتی و گردشگری شهرستان‌های کنگان و دیر محسوب می‌شود، اعتبار 20 میلیارد تومانی مصوب شده که تاکنون 50 درصد از آن پرداخت شده است.

وی در ادامه بیان کرد: مشارکت در ساخت 140 واحد مسکونی کمیته امداد، پرداخت 25 میلیارد تومان برای خرید تجهیزات ورزشی، تجهیز مدارس و خرید نوشت‌افزار برای دانش‌آموزان، خرید تجهیزات سرمایشی برای مددجویان کمیته امداد با اعتبار 50 میلیارد تومان، مشارکت 50 درصدی برای خرید اتوبوس انتقال خون جنوب استان از جمله اقداماتی است که در یکسال اخیر توسط شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس انجام شده است.

سمیعی بیان کرد: کمیته امداد امام خمینی (ره) استان بوشهر دارای بیشترین تعامل و همکاری در اجرای پروژه‌ها و تعهدات است.

تصویب ۳۶۵ میلیارد تومان اعتبار جدید مسئولیت اجتماعی صنعت نفت

مدیرعامل پتروشیمی دماوند انرژی عسلویه از تصویب افزون بر 365 میلیارد تومان اعتبار در حوزه مسئولیت‌های اجتماعی سال 1402 در منطقه خبر داد و افزود: تلاش شده که بیشترین مشارکت را که نزدیک به 75 درصد است در حوزه‌های عمرانی و سرمایه‌گذاری باشد و مبالغ کمتری به هزینه‌های جاری اختصاص یابد.

وی افزود: اعتبار مصوب شهرستان عسلویه 85 میلیارد تومان با 41 پروژه، شهرستان کنگان 83 میلیارد تومان با 25 پروژه، شهرستان جم 55 میلیارد با 15 پروژه و شهرستان دیر نیز 40 میلیارد تومان با 14 پروژه است.

سمیعی با بیان اینکه میزان توزیع اعتبارات بر اساس سرانه جمعیت و تأثیر پذیری شهرها از صنعت است خاطر نشان کرد: تمامی پروژه ها و طرح های پیشنهادی با اعلام مدیران کل دستگاه های اجرایی استان و تأیید 4 فرماندار جنوبی استان برای سال 1402 در جلسه شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس تصویب شد و از هیچ پروژه ای اعتبار یا ردیف بودجه ای کم یا حذف نشده است.

نماینده شورای راهبردی شرکت های پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس در پایان اضافه کرد: شورای راهبردی پتروشیمی های منطقه در سال جاری 500 میلیارد تومان در قالب مسئولیت های اجتماعی می تواند هزینه کند و این آمادگی وجود دارد در صورت تعریف پروژه جدید از سوی فرمانداران حوزه جنوب، به لیست تعهدات این شورا اضافه شود.

کد خبر: ۲۴۸٬۴۰۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha