۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۷:۰۵
لزوم تسهیل و توسعه تجارت در کردستان|استان باید به دروازه صادرات کشور تبدیل شود
عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سنندج:

لزوم تسهیل و توسعه تجارت در کردستان|استان باید به دروازه صادرات کشور تبدیل شود

سنندج – سهرابی، رئیس کمیسیون تسهیل تجارت و امور گمرکی اتاق بازرگانی سنندج بر لزوم تسهیل و توسعه تجارت در استان کردستان به عنوان یکی از اولویت های اصلی و مهم تاکید کرد.

فرهاد سهرابی در گفتگو با خبرنگار بازار، با اشاره به ظرفیت ها و استعداهای استان کردستان در زمینه مرزی، بیان کرد: تسهیل و توسعه تجارت یکی از نیازهای اصلی در استان کردستان در راستای توسعه و پیشرفت بیشتر است.

وی ضمن اشاره به تلاش ها و نقش اتاق بازرگانی در راستای تسهیل و توسعه تجارت در این استان، اظهار کرد: هم افزایی و بهره برداری از ظرفیت های مشترک دولتی و خصوصی در راستای تقویت این بخش یک امر لازم و ضروری است.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سنندج با اشاره به اهمیت پایش و رفع مشکلات و چالش های حوزه تجارت، یادآور شد: تسهیل در زمینه صادرات به اقلیم کردستان عراق یکی از اولویت های اصلی اتاق بازرگانی سنندج به شمار می رود.

وی بر رعایت قوانین و مقررات جاری در کشور در راستایی تسهیل در توسعه تجارت تاکید کرد و گفت: باید خود و استانمان را با قوانین و مقررات کشور و تجارت جهانی در زمینه صادرات و واردات وفق دهیم.

سهرابی ادامه داد: باید توجه داشته باشیم که حتی با واردات مورد نیاز کشور، می‌توانیم با رعایت حقوق مصرف ‌کنندگان تولیداتمان را به سوی رقابت پذیری صادرات محور سوق دهیم.

لزوم تداوم فعالیت معابر مرزی در استان کردستان

وی بر تداوم فعالیت معابر مرزی در استان کردستان به عنوان یک نیاز اصلی در راستای تامین معیشت مرزنشینان تاکید کرد و افزود: بازگشایی معابر مرزی می تواند سطح رفاه مرز نشینان ما را بالا برده و آنها از حقوق مرزنشینی خود بهره مند شوند.

عضو هیات نمایندگان اتاق بازرگانی سنندج با اشاره به پیگیری های صورت گرفته در راستای رفع مسائل حوزه صادرات و دیگر چالش های بخش های تولید، صنعت و معدن، اظهار کرد: مسائل مطرح شده در کمیسیون در صورت عدم نتیجه‌گیری در شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی استان مطرح می ‌شود و اتاق برای رفع این چالش ها از تمامی ظرفیت های در اختیار خود بهره برداری خواهد کرد.

سهرابی بر مزیت شناسی استان کردستان اشاره کرد و گفت: مرزی بودن و پتانسیل ‌هایی که استان کردستان دارد این استان را به چهارراهی بدل کرده که می ‌تواند به دروازه صادرات و ترانزیت در کشور تبدیل گردد.

وی در پایان با اشاره به برگزاری جلسات و نشست های مستمر در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سنندج، عنوان کرد: اتاق بازرگانی به عنوان نماینده بخش خصوصی و امین بخش دولتی از تمامی ظرفیت های در اختیار خود در راستای کمک به توسعه و پیشرفت استان کردستان بهره برداری خواهد کرد.

کد خبر: ۲۴۸٬۳۶۲

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha