۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۳:۱۳
صرفه جویی ۲۵۳ میلیارد تومانی سوخت با خط دوم راه آهن «کرج- قزوین»
استاندار البرز خبر داد

صرفه جویی ۲۵۳ میلیارد تومانی سوخت با خط دوم راه آهن «کرج- قزوین»

کرج- استاندار البرز با اشاره به افتتاح خط دوم راه آهن «کرج- قزوین» گفت: صرفه جویی سالانه ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت به ارزش ۲۵۳ میلیارد تومان از مزایای این پروژه است.

به گزارش بازار به نقل از استانداری البرز، عزیزالله شهبازی با اعلام این خبر گفت: تراکم جمعیت، رشد سریع مهاجرت و قرار گرفتن در شاهراه مواصلاتی کشور به گونه‌ای که محورهای اصلی این استان محل عبور و تردد خودروهای ۱۴ استان کشور است، البرز را به استانی مهم و موثر در حوزه حمل و نقل و ترددهای بین استانی، تبدیل کرده است.

شهبازی با بیان اینکه این پروژه در محدوده استان‌های البرز و قزوین است، عنوان کرد: این پروژه به طول ۱۰۳ کیلومتر در محدوده استان‌های البرز و قزوین با هفت ایستگاه و ۳۵ تقاطع با اعتباری بیش از ۵۷۴ میلیارد تومان از سال ۹۳ آغاز شده و اکنون توسط رئیس جمهور به صورت ویدئوکنفرانس به بهره‌برداری رسید.

وی اظهار کرد: علاوه بر افزایش ظرفیت جا به جایی مسافر به میزان ۲۵۷ میلیون نفر- کیلومتر در سال، ظرفیت حمل بار سالانه نیز به ۱۹۶ میلیون تن- کیلومتر در سال خواهد رسید.

شهبازی افزود: افزایش سرعت سیر قطار مسافری به میزان ۳۰ درصد، صرفه جویی سالانه ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار لیتر سوخت به میزان ۲۵۳ میلیارد تومان حاصل از کاهش مصرف، از دیگر مزایای راه اندازی این خط خواهد بود.

استاندار البرز اظهار کرد: قرارگیری پروژه در کریدور شرق به غرب، قرارگیری پروژه در کریدور شمال به جنوب، افزایش ایمنی سیر ناشی از عدم توقف و تلاقی قطارها و ایجاد ۱۶۵ نفر فرصت شغلی مستقیم و غیر مستقیم از دیگر فواید راه اندازی خط دوم راه آهن کرج- قزوین است.

استاندار البرز افزود: بهره‌برداری از منطقه یک آزادراه «تهران-شمال» و ادامه آزادراه «شهید همت» در البرز و افتتاح قطار برقی «کرج-هشتگرد» از جمله پروژه‌هایی بود که با حضور و عنایت ویژه رئیس‌جمهور و وزرای مربوطه محقق شد.

کد خبر: ۲۴٬۸۳۶

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha