۱۷ مهر ۱۴۰۲ - ۲۲:۱۳
توسعه صنعت گردشگری اروند در گروی تصمیمات شورایی است| احصا ظرفیت‌های گردشگری آبادان و خرمشهر
رئیس شورای راهبردی گردشگری منطقه آزاد اروند:

توسعه صنعت گردشگری اروند در گروی تصمیمات شورایی است| احصا ظرفیت‌های گردشگری آبادان و خرمشهر

آبادان- رئیس شورای راهبردی گردشگری منطقه آزاد اروند گفت: توسعه صنعت گردشگری منطقه آزاد اروند در گروی تصمیمات شورایی و هم افزایی است.

به گزارش خبرنگار بازار، عصر دوشنبه با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند، مسئولان شهرستان های آبادان و خرمشهر و نهادهای مرتبط؛ جلسه شورای راهبردی گردشگری با هدف توسعه این صنعت برگزار و موضوعات مختلف مورد ارزیابی قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند و رئیس شورای راهبردی گردشگری منطقه آزاد اروند در این نشست ضمن بیان اینکه گردشگری در اقصی نقاط جهان جزو صنایع مولد و ثروت ساز است، اظهار کرد: با توجه به اهمیت این موضوع ما نیز باید با نگاه ویژه به صنعت گردشگری بپردازیم.

علی زارعی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه در مبحث گردشگری باید اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم، خاطرنشان کرد: از جمله وظایف مناطق آزاد ایجاد درآمدزایی و تولید ثروت است که یکی از ظرفیت های مهمی که می توان در این راستا بر آن تمرکز نمائیم، محبث گردشگری است.

وی زمینه‌های مختلف گردشگری در اروند را ویژه عنوان کرد و گفت: گردشگری سلامت، دفاع مقدس، صنعتی، بوم گردی، بازار و موضوعات مختلف دیگر از جمله ظرفیت های مهم گردشگری در منطقه است که باید به آنها اهمیت بیشتری داده شود.

رئیس شورای راهبردی گردشگری منطقه آزاد اروند وجود دو بندر آبادان و خرمشهر در کنار ظرفیت های آبی عظیم موجود در این منطقه را یک استثنا دانست و افزود: متأسفانه وضعیت کنونی مطلوب نیست و طی این سال ها از همه موارد مولد ثروت، غفلت کرده ایم.

زارعی تاکید کرد: اگر قرار است تحولی در منطقه شکل بگیرد همه مسئولان اجرایی، دپارتمان های مختلف و فعالین گردشگری باید با همدلی و اتحاد برنامه ریزی کرده و در کنار منطقه آزاد اروند قرار بگیرند تا مردم بتوانند از پیامدهای این هم افزایی منتفع شوند.

وی با تأکید بر اینکه اگر در قالب کارگروهی ویژه با همفکری و همدلی پیش رویم بی تردید گام های بزرگی را می توانیم برداریم، توضیح داد: ضرورت تشکیل این شورا برای توسعه صنعت گردشگری در منطقه و برداشتن گام های مثبت بر هیچکس پوشیده نیست؛ باید در ابتدا کمیته های تخصصی تشکیل، نیازمندی ها سنجیده شود و بتوانیم کارهای زیرساختی را در آن مسیر حرکت دهیم و از انجام کارهای پراکنده جلوگیری کنیم.

علی زارعی افزود: تشکیل اتاق فکر مشترک، آسیب شناسی و احصا ظرفیت های موجود، با حضور فعالان فرهنگی و گردشگری، نخبگان، دانشگاهیان و ارائه نظرات کارشناسانه و ایده های خلاقانه آنها، اجرای چند مگا پروژه در حوزه گردشگری را به صورت عملی در پی خواهد داشت.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد اروند گفت: پس از تشکیل کارگروه، باید گزارشی از وضعیت گردشگری تهیه و به صورت منظم نیز جلسات تخصصی برگزار شود.

توسعه گردشگری سلامت محور و جذب گردشگر سلامت در مراکز درمانی منطقه و یا اعزام به سایر استان ها، توسعه پروازها و برنامه شناورهای مسافری( داخلی و خارجی)، بررسی وضعیت ایستگاه راه آهن و سالن جدید فرودگاه، ایجاد فضای تفریحی و پارک آبی در جزیره مینو، بهسازی تابلوهای شهری در سطح منطقه و استفاده از تابلوهای سه زبانه (فارسی، انگلیسی، عربی) با توجه به برنامه های دعوت از گردشگران خارجی و دیگر مباحث مرتبط، از جمله موضوعات پیشنهادی قابل طرح در جلسه شورای راهبردی گردشگری در منطقه آزاد اروند بود که برای حاضران در نشست ارائه شد.

کد خبر: ۲۴۸٬۳۳۸

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • mostfa7881 US ۱۳:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۷/۲۰
      3 0
      چرا به شعور مردم توهین می‌کنید مردم آبادان چه خیری از منطقه آزاد اروند دیدند غیر از گرانی و بدبختی چه سودی برای مردم آبادان داشته فقط سودش برای مسئولین این تهلنجی‌ها چه سودی برای مردم آبادان داشته سودش را استان‌های دیگر می‌برند مردم آبادان اگر جنس تهلنجی بخرند قیمتش خیلی بالا است گران می‌کنند که مردم آبادان نخرند تا بفرستند استان‌های دیگر