۱۸ مهر ۱۴۰۲ - ۰۹:۴۶
عرضه ۳.۵ میلیارد دلار پوشاک قاچاق در بازار 
عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک:

عرضه ۳.۵ میلیارد دلار پوشاک قاچاق در بازار 

افتخاری عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک از عرضه ۳.۵ میلیارد دلار پوشاک قاچاق در بازار  خبر داد و گفت: شاه سونامی لباس های قاچاق به کشور هستیم.

بازار؛ گروه ایران: مجید افتخاری عضو هیئت مدیره اتحادیه تولید و صادرات پوشاک طی یک نشست خبری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه ۸۴ شرکت پوشاک در نمایشگاه صنعت پوشاک شرکت خواهند کرد، گفت: صنعت پوشاک موتور محرکه کل زنجیره است و بیشترین ارزش افزوده و اشتغال بالا دارد. بنابراین این سوال مطرح است که چرا با این توانمندی‌ها، این حجم بازار در اختیار کالای قاچاق است؟

وی با بیان اینکه شاهد سونامی عجیبی هستیم و تاکنون این هجمه کالای قاچاق به بازار ایران سابقه نداشته، تصریح کرد: هر سال بخش‌های جدید به صورت قاچاق وارد بازار می‌شوند و توانمندی شرکت‌های داخلی را از بین می‌برند. در حال حاضر بخش قابل توجهی از بازار داخل دست قاچاق است و تخمین زده می‌شود بیش از ۳.۵ میلیارد دلار پوشاک قاچاق در سطح عرضه است، اما برنامه‌ای برای برخورد با کالای قاچاق وجود ندارد.

به گفته وی در گذشته فقط پوشاک ترک در بازار قاچاق ایران بود، اما بعد از مدتی فروش پوشاک بنگلادشی به صورت کیلویی اضافه شد که تا این محصولات یک دهم قیمت کالا در مبدا هم در ایران عرضه می‌شوند. بعد از برداشته شدن محدودیت‌های کرونا، پوشاک چینی هم به بازار ایران اضافه شد. بنابراین بدنه تولید دچار چالش‌های جدید است و با مشکلات داخلی از جمله تامین انرژی نیز مواجه است.

کد خبر: ۲۴۸٬۲۹۵

اخبار مرتبط

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha